TW
0

S.B./P.S.Palma.
El guanyador del premi Ciutat de Palma en la modalitat d'Arts Plàstiques Antoni Gilabert d'enguany ha estat per al mallorquí Joan Morey per l'obra Fucking Fashion Rules, escollida pel jurat entre 143 propostes. L'artista, que rebrà 12.000 euros, en recollir el premi anit de mans de la batlessa de Palma, Catalina Cirer, expressà que «encara hi ha ments despertes per donar un premi a una obra com la meva».

L'obra, que es podrà veure a partir de dijous vinent al Casal Solleric, es compon d'una peça mural pintada a mà i de dues pantalles de vídeo. L'autor explicà que «aquesta peça es carrega tots els plantejaments tradicionals d'una obra d'art i necessita noves actituds en el procés de creació».

El vencedor, Joan Morey, també agraí al jurat el reconeixement que representa l'obtenció d'aquest guardó. El jurat, format expressament per decidir el vencedor d'aquesta modalitat, estigué format per Marta Daho Masdemont, Javier González de Durana, Luis Pérez Mínguez, Albert Porta Muñoz, Soledad Sevilla Portillo i Piedad Solans Blanco.

L'artista Joan Morey comentà que estava «molt content amb el premi, ja que era la tercera vegada que m'hi presentava». Tanmateix, no s'estalvià expressar amb certa crítica que «precisament és molt positiu per mi haver guanyat el Ciutat de Palma, ja que estic vivint i treballant a Barcelona perquè aquí no puc continuar desenvolupant la meva feina».

El jove artista mallorquí, nascut el 1972, presentà el 23 d'octubre de l'any passat a la galeria Horrach Moyà la seva primera proposta com a comissari, Edat Perversa. En aquesta exposició aplegà vuit creadors de la mateixa generació que ell. Es tractà d'una mostra col·lectiva que tractava els comportaments juvenils en la cultura contemporània.

També l'any passat, a la fira Arco de Madrid, Morey participà a través d'una proposta videogràfica i fotogràfica amb la galeria Luis Adelantado en el programa general i amb aquest mateix espai en el programa Art Unknown. El jove artista es mostrà satisfet amb el resultat de la seva exposició, ja que «d'aquesta manera pots veure millor quina és la relació de l'artista amb la seva obra, i a través dels estands pots copsar la sensibilitat dels galeristes i la seva relació amb els artistes que representen», conclogué.