Herlyn i la seva esposa, Gabriele Grosse, gaudiren de les vistes que ofereix el Baluard. | J.M.

TW
0

M.CAMPOMAR.Palma.
El Museu del Baluard va rebre ahir la visita de Wilm Herlyn, director en cap l'agència de premsa alemanya DPA. Herlyn, que va declarar que es tractava d'una visita completament professional, va assegurar haver quedat totalment impressionat per l'arquitectura del museu, del qual va afirmar: «Si el compar amb la resta de museus que conec és sense dubte el més bell, perquè l'edifici combina perfectament la història amb la modernitat».

Referint-se al projecte que han duit a terme el Govern, l'Ajuntament de Palma i el Consell de Mallorca amb Es Baluard, Herlyn va destacar que es tracta d'una gran iniciativa per aconseguir «atreure un turisme de qualitat oferint qualitat», tot i que va subratllar la importància de la iniciativa privada en aquest tipus de projectes. «És evident que en aquest museu, com en qualsevol altre del món, és imprescindible la figura del mecenatge, sense el qual l'art no aconseguiria subsistir».

Herlyn també es va referir a la imatge que es té de Mallorca al seu país i va assegurar que «les dissonàncies que existeixen entre Alemanya i Mallorca no són tan grans com es vol fer veure a la premsa. Malgrat que els mitjans de comunicació han potenciat a Alemanya la imatge de Mallorca com una destinació vacacional de sol i platja, es tracta d'un concepte totalment fals».

Herlyn va admetre que «abans de conèixer Mallorca no sabia que hi existia una oferta cultural tan àmplia. A més d'Es Baluard, que n'és l'estrella, hi ha molts museus i galeries». En aquest sentit, va remarcar la funció que pot desenvolupar la DPA, la tercera agència de premsa a nivell mundial, per publicitar l'atractiu cultural de l'Illa. «La DPA serveix a tots els mitjans de comunicació d'Alemanya, televisions, ràdios, revistes i diaris, per la qual cosa si escrivim un article sobre Es Baluard podrem donar a conèixer aquesta oferta cultural al públic alemany», va explicar Herlyn.

Per la seva banda, Herlyn va assenyalar que a més de la representació d'artistes alemanys a la col·lecció del museu, que suposarà un gran atractiu per al públic del seu país, el que és més important és que Es Baluard ofereix la possibilitat de descobrir un gran nombre d'artistes mallorquins que no són tan coneguts a Alemanya. «A més, el que em pareix molt interessant és que el museu acull obres d'artistes europeus molt influenciats per Miró. Una influència coneguda per aquelles persones amb coneixements d'art, però que fins ara no han tingut l'oportunitat de veure-la».

De la promoció turística que es fa de Mallorca a Alemanya va assegurar que s'està notant un canvi de direcció. «El gran focus de promoció als darrers quatre anys ha estat dirigit al turista dels camps de golf, ciclisme i senderisme. Una promoció que els alemanys accepten de cada dia més, perquè la gent vol conéixer més coses que les platges». En canvi assegura que l'estratègia que va seguir el Govern amb «la maleïda ecotaxa» ha fet molt de mal a la imatge de Mallorca. «El concepte no és dolent, en molts països s'ha instaurat sense cap tipus de problema, però ni el moment era el millor, ni la manera de cobrar-lo la més adequada».