«Turbclub, Andrea Víctrix», una visió crítica de la Mallorca actual

La Casa Museu Llorenç Villalonga inaugura avui aquesta exposició

TW
0

C. MORENO. Binissalem.
La Casa Museu Llorenç Villalonga de Binissalem, fundació dependent del Consell de Mallorca, inaugura avui a partir de les 20.30 hores l'exposició Turbclub. Andrea Víctrix, visions de futur. Aquesta ofereix una visió crítica de la Mallorca actual a través d'una lectura profunda i particular que Sílvia Ventayol, la comissària de la mostra, fa de l'obra de ficció Andrea Víctrix de l'escriptor Llorenç Villalonga.

L'exposició, que es podrà visitar fins el mes de maig, conté un seguit de fotografies futuristes de Mallorca il·luminades tan sols per la llum artificial que desprenen els neons. Aquestes fotografies d'Interser produccions s'han col·locat damunt uns tubs de plàstic negre que «simbolitzen la negror del futur», comentà Ventayol.

La directora de la Casa Museu Llorenç Villalonga, Catalina Sureda, explicà ahir que «el muntatge sorgí a partir de la idea de Sílvia Ventayol, que ens proposà fer una exposició de Mallorca a través de l'obra Andrea Víctrix». Segons Sureda, Ventayol ha sabut captar aquesta visió crítica de Villalonga.

Ventayol se serveix de la història d'Andrea Víctrix, en la qual un narrador decideix congelar-se l'any 1965 per tornar a la vida el 2050 i reincorporar-se a l'antiga Palma que ha passat a anomenar-se Andrea Víctrix.

«El narrador veu un món on l'individualisme s'ha anul·lat, tot és regulat per l'Estat i hi ha un centre turístic turbulent i on es premien els accidents de trànsit. L'escriptor fa unes profecies que es compleixen i el turbclub de Villalonga el tenim ara», explicà la directora de la Casa Museu Villalonga.

Aquesta mostra es complementa amb un reportatge de vuit minuts en què la música de Dj Renato Sant Jordi i el cant de La Sibil·la acompanyen les imatges ruturistes per crear una atmosfera angoixant. A la pregunta del que l'exposició vol aportar a l'espectador, digué: «El 2050 ha arribat i el futur és bastant negre si continuam construint, i continuam comprant cotxes i fent autovies».