TW
0

Centenars de persones, entre elles músics i artistes, van retre ahir el seu darrer tribut al pianista del Buena Vista Social Club, Rubén González, mort el passat dilluns als 84 anys d'edat a l'Havana. El cadàver de l'artista cubà es vetlla en una funerària de l'Havana i l'enterrament està previst per a avui al cementiri de Colom.

El fèretre està cobert amb la bandera cubana, els premis i condecoracions que va rebre en vida, entre ells el Grammy -el més destacat guardó musical dels Estats Units- que va obtenir per la seva participació al disc Buena Vista Social Club i l'ordre Félix Varela, la més important distinció que atorga el Govern de Cuba a personalitats de la cultura.

La cantant Omara Portuondo, qui participa al disc que donà fama mundial a un grup de veteranes estrelles cubanes, va acudir als funerals amb un coixí de flors i va manifestar el seu profund pesar per la pèrdua del seu amic i company de treball durant els darrers anys.

L'artista va morir a la seva casa de l'Havana a causa d'un fallada cardiorrespiratòria, després d'una llarga malaltia que el va mantenir definitivament allunyat dels escenaris el darrer any i mig. Considerat «l'home-piano» en els cercles musicals cubans, González patia una artrosi generalitzada que el va prostrar al llit fa mesos i finalment li va causar la mort, segons l'equip mèdic que l'atengué.