TW
0

La revolució ha arribat a la premsa britànica: el conservador diari The Times va treure ahir, per primera vegada en els seus 218 anys d'història, una edició tabloide, pròpia dels diaris sensacionalistes, per retallar la pèrdua de lectors. El diari, degà de la premsa del Regne Unit i un dels rotatius més famosos del món, va aparèixer als quioscs en el seu format tradicional de llençol o full gran, reservat a l'anomenada premsa seriosa o «de qualitat», i en una sorprenent versió tabloide.

El director del diari, Robert Thompson, va subratllar que el rotatiu està fent història periodística» amb una idea tan significativa com la introducció del color, durant la dècada dels 80, a les immaculades pàgines. El nou diari va sortir al carrer després que el diari rivaThe Independent trencàs motlles el passat octubre en imprimir la seva tirada en dues mides però amb idèntic contingut, iniciativa que ha provocat un augment de les vendes en 20.000 exemplars.

«El canvi és llei de vida», va proclamar el diari en un editorial sobre la seva «edició compacta», que qualifica com una «altra fita» d'història del diari, conegut com la «joia de la corona» de l'imperi mediàtic que dirigeix Rupert Murdoch. Segons l'editorial, l'edició tabloide, molt més manejable i fàcil de llegir, va dirigida «particularment a aquells lectors que llegeixen el diari mentre viatgen».