TW
0

JOANA NICOLAU. Palma.
La Conselleria d'Educació i Cultura signarà per aquest curs 2003-2004 un conveni de col·laboració amb les Escoles Municipals de Música que tenen formació reglada. L'objectiu és que els estudis que imparteixin es vegin convalidats per la titulació del Conservatori professional de Música. Aquest acord fa anys que s'està reivindicant per part dels ajuntaments. En total són set els centres de la Part Forana de Mallorca que reuneixen aquestes característiques. Són Alcúdia, Inca, Felanitx, Manacor, Muro, Santa Margalida i Santanyí.

A partir de la signatura d'aquesta col·laboració, que es farà en principi durant aquest cap de setmana, les escoles municipals funcionaran com extensions oficials del Conservatori. Així mateix, el Govern passarà a fer-se càrrec del 33 per cent de les despeses. Els centres estaran regulats a través d'un consorci i sota la tutela del Conservatori. Entre d'altres aspectes, els set centres que entren en aquest conveni passaran a tenir horaris coordinats, a tenir rotació de professors... D'aquesta manera, matèries o classes pràctiques de determinats instruments que, per tenir manca de quòrum, no poden impartir-se a un poble, així els alumnes interessats podran cursar-lo en el de més a prop, sense haver de desplaçar-se fins al Conservatori de Palma.

D'altra banda, el Conservatori Professional de Música i Dansa ha atorgat el guardó d'honor de música de cambra a la flautista Neus Pérez i a la pianista Neus Estarellas, que s'entreguen dins els premis de fi de grau elemental i de mitjà corresponents al curs passat. Els alumnes guardonats en l'especialitat de piano de grau elemental foren Daniel Buendia i Albert Seguí, mentre que el pianista premiat de nivel mitjàfou Óscar Caravaca. Pel que fa a la modalitat de guitarra, el Conservatori ha reconegut els mèrits aFerran Pisa; en la modalitat de percussió, a Daniel Mort i en l'especialitat de flauta el guardó va ser per a Neus Pérez.