D'aquí a tres mesos se sabrà si Cristòfol Colom era mallorquí

L'ADN del descobridor és peça clau per esbrinar-ho

TW
0

J.C. Palma.
Les investigacions per descobrir si Cristòfol Colom era mallorquí continuen endavant, segons informà ahir en roda de premsa la presidenta del Consell Insular de Mallorca, Maria Antònia Munar, acompanyada pels investigadors Gabriel Verd i José Antonio Lorente. Unes investigacions, que en uns tres o quatre mesos, podrien donar uns resultats que aclarissin definitivament l'origen «del personatge més important i conegut de la història després de Jesucrist» segons Maria Antònia Munar.

Després d'exhumar els cossos del fill de Cristòfol Colom, Ferran Colom, i els del príncep de Viana, la recerca intenta esbrinar quines de les dues tombes «oficials», on suposadament es troben les despulles del navegant, és la vertadera. Les proves per desxifrar-ho es troben en el cromosoma «Y» de l'ADN de les tres persones. S'ha sabut que els fills descendents mascles comparteixen amb els seus ancestres aquest mateix cromosoma. Per això, si la coincidència es donàs la vinculació familiar seria evident.

Gabriel Verd és un historiador felanitxer que ha dedicat més de 30 anys a estudiar la possibilitat que Cristòfol Colom fos mallorquí. Segons explica l'investigador, el príncep de Viana passà 4 mesos a Mallorca on mantingué una relació amorosa amb una dona anomenada Margalida. Això, amb tots els topònims utilitzats per Colom a les Ameriques, i les signatures que utilitzava, apropen cada dia més aquesta teoria cap a una certesa.