La presentadora de TVE Letizia Ortiz serà la futura reina d'Espanya

Té 31 anys, està divorciada i conegué Felip quan informava sobre el chapapote

TW
0

La futura reina d'Espanya no és una aristòcrata ni té la sang blava, però és coneguda gairebé per tots els espanyols perquè és una de les presentadores dels informatius de la Televisió Espanyola. És Letizia Ortiz Rocasolano, nascuda el 15 de setembre de 1972 a Oviedo, divorciada d'un primer matrimoni, llicenciada en Ciències de la Informació i empleada de RTVE des de l'any 2000.

Letizia acudia amb freqüència a visitar els seus padrins al llogaret de Sardeu, en el consell asturià de Ribadesella. En aquest poble tothom acollí amb sorpresa i alegria l'anunci del compromís matrimonial. Els dos padrins de la futura reina, José Luis Ortiz Velasco i Menchu Àlvarez del Valle, parlaren ahir capvespre amb la seva néta per telèfon, pero no volgueren fer declaracions als mitjans de comunicació ni posar per als fotògrafs. Menchu Àlvarez del Valle és una periodista jubilada de Ràdio Nacional d'Espanya.

La Casa Reial espanyola comunicà ahir l'enllaç de la periodista amb el príncep d'Astúries, Felip de Borbó, nascut a Madrid el 30 de gener de 1968. Les noces se celebraran l'estiu de l'any que ve a L'Almudena.

Aquesta vegada no hi ha hagut temps pels rumors. La notícia ha agafat amb la guàrdia baixa gairebé a tothom. Molts pocs en tenien coneixement, de la relació entre el príncep i la periodista, i ningú no podia esbrinar que l'enllaç es coneixeria per sorpresa el capvespre d'un dia de Tots Sants.

L'al·lota no és el que esperaven els monàrquics espanyols, que esmolaren les destrals quan el príncep es relacionà amb Isabel Sartorius -amb els «defectes capitals» de tenir més edat que el príncep i un passat una mica massa «alegre»- i Eva Sannum -la model noruega sense cap 'pedigree' però que havia estat fotografiada en una passarel·la amb roba interior. La futura reina d'Espanya ja ha estat casada. No per l'Església, però sí en el registre civil.

Letizia Ortiz tingué un primer matrimoni per la via civil amb un professor de literatura, del qual es divorcià dos anys després de produir-se l'enllaç. Aquest primer matrimoni va ser amb Alonso Guerrero, escriptor i professor de literatura a l'Institut Ramiro de Maeztu de Madrid. L'agència Europa Press informà que les noces es realitzaren, previsiblement, el 1997 a la localitat d'Almendralejo (Badajoz). L'enllaç va ser oficiat pel batle de la localitat, Manuel Jesús Morán. Segons les mateixes fonts, el matrimoni va durar uns dos anys. L'exmarit de Letizia s'ha tornat a casar.

La dona que ha conquerit el cor del príncep d'Astúries va cursar estudis de Periodisme a la Universitat Complutense de Madrid. Té un màster de Comunicació per l'Institut d'Estudis de Periodisme Audiovisual. També inicià estudis de Doctorat a Mèxic.

Són molts els mitjans de comunicació en els quals ha treballat Letizia Ortiz, entre ells el diari asturià La Nueva España, el diari ABC i l'Agència de notícies Efe, on realitzà la seva tasca en l'edició d'internacional durant el darrer any de carrera.

En televisió, Letizia Ortiz treballà en la cadena dels Estats Units Bloomberg TV, un canal privat especialitzat en economia. També ha estat presentadora, redactora i reportera en CNN +. L'any 2000 s'incorporà a Televisió Espanyola, on treballà amb l'equip d'edició de Telenotícies Segona Edició, i es va fer càrrec de la presentació d'Informe Semanal. Posteriorment, presentà el «Tele-Notícias Matinal», especials sobre l'euro, i va ser enviada a diferents punts de tot el món com a enviada especial.

Els padrins de Letizia passaven els estius en un pis llogat a Ribadesella abans d'adquirir la casa de Sardeu, i allà els visitava també amb freqüència la seva néta quan era joveneta.

El pare de l'al·lota del príncep, Jesús Ortiz, també periodista, separat de la seva dona, va ser fundador d'Antena 3 Ràdio a Astúries i actualment resideix a Madrid. Una tia de la periodista, Henar Ortiz, resideix a Cangas de Onís, on regenta un establiment de restauració de ceràmica.