Pere Capellà Roca -conegut com Mingo Revulgo- va néixer a Algaida el 1907 i morí a Palma el 1954. Va ser dramaturg, poeta i glosador, a més de mestre nacional, tasca que desenvolupà a Montcada i a Sants, una època en la qual col·laborà en revistes esquerranes com ara per exemple Cultura Obrera.
La decisió es va prendre a finals del mes passat en una reunió que tingué lloc a València a proposta de la presidenta dels escriptors a les Illes Balears, Antònia Vicens. L'escriptora va explicar a Diari de Balears que «la idea ha estat molt ben rebuda i s'ha aprovat que els premis retin homenatge a la memòria de Pere Capellà en complir-se el cinquanta aniversari de la seva mort».
Aquest fet motivarà que el lliurament dels premis tornin a Mallorca després de l'homenatge a Marià Villangómez realitzat enguany a la ciutat d'Eivissa. «Com és ben lògic el que volem és negociar per poder fer el sopar dels premis Cavall Verd al casal Pere Capellà d'Algaida, en considerar que és el lloc més idoni, i així també fer-ne un altre a la Part Forana».
Durant el conflicte armat de la Guerra Civil espanyola lluità com a oficial en el bàndol republicà i fou empresonat i condemnat a vint anys de presidi el 1940. Tanmateix, tres anys més tard se li concedí la llibertat condicional i començà a escriure teatre, i va arribar a deixar acabades quinze obres.
La seva producció dramàtica, molt influïda per l'art de glosar, conté una certa crítica social, sota l'aparença d'un humor fàcil, que renovà parcialment i dignificà en gran mesura el teatre regional.
Entre d'altres, és autor d'obres com ara L'Amo de Son Magraner, S'hereu de sa farinera, Val més un dit en es front o La beateta. També és autor de la sarsuela El carrer de les tres roses musicada per Pere Deyà. En el camp de la poesia, publicà composicions a diverses revistes i figura a l'Antologia dels poetes insulars de postguerra.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.