TW
0

C.DOMÈNEC.Barcelona.
Carme Riera ha iniciat la preparació de l'exposició Cervantes i Barcelona que formarà part del programa d'actes de l'Any del Llibre i la Lectura al 2005. Barcelona commemorarà, així, el quart centenari de la primera edició d'El Quixot. L'exposició que organitza l'Ajuntament de Barcelona s'ubicarà al Saló Tinell del Consistori. La mostra comptarà amb diversos documents, cites i maquetes encara que la preparació de l'exposició es troba a la seva fase inicial. La idea de relacionar l'obra més coneguda de Cervantes i la Ciutat Comtal sorgeix de les cites d'El Quixot en les quals s'esmenta Barcelona: l'episodi en què anomena una impremta ubicada a l'esmentada ciutat i el capítol en què es descriu la visió del mar.

Fa 100 anys ja es va commemorar en un congrés el tercer centenari d'El Quixot. L'esdeveniment va provocar una apassionada polèmica que va derivar en un debat sobre el català i el castellà. En aquesta disputa va participar un altre mallorquí, Miquel dels Sants Oliver.

L'interès de l'exposició és «recuperar l'intens debat polític, ideològic i cultural que ja va haver-hi el 1905», segons comentà Ferran Mascarell, conseller de Cultura de Barcelona, durant la presentació de la iniciativa fa tres setmanes. L'èxit dels anys temàtics, l'any Gaudí, l'any Dalí, el Fòrum 2004 o l'any del Disseny, ha estat clau per la proclamació de l'Any del Llibre i la Lectura que atorgarà un paper central a l'exposició que coordina l'escriptora mallorquina.