La mostra, presentada sota el títoDe l'art obert a l'art urbà, inclou des d'un dibuix sobre el projecte de la cèlebre esglesiola invertida que estava instal·lada a la plaça de la Porta de Santa Catalina, fins al famós duet de fotografies de la major part dels manuals d'art conegut com a Posició de lectura per cremades de segon grau (1970), o la instal·lació Entre begudes (1991), que serveix de presentació del catàleg.
El californià, considerat una de les figures indiscutibles dels arts conceptual i públic, es referí a l'art com «un misteri» i, per tant, augurà que «encara té molts de camins per revelar» i demanà als seus conreadors «una submissió total, per entendre i desfer la peça».
Un dels camins que ell anuncià i que ha explorat és el de fondre l'escultura amb l'arquitectura. Segons afirmà, «de cada vegada més els camins de l'escultura i l'arquitectura es van acostant». Del seu treball, n'explicà que «no hi ha cap element comú, només jo, la mateixa persona», i si bé reconegué elements com ara la crítica lúdica o irònica que contenen algunes de les seves obres, manifestà que «la bogeria de l'art bo no es concentra en les emocions del pintor, sinó en l'art mateix».
Dennis Oppenheim també rebutjà concentrar-se a realitzar obres per a l'espectador, considerant que «hi pot haver una manipulació que no és bona per a l'art».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.