IOLANDA PERICÀS.Palma.
L'artista nord-americà Dennis Oppenheim (Califòrnia, 1938), inaugura avui al Centre de Cultura de Sa Nostra de Palma una mostra antològica. L'escultor és l'autor de la peça de gran format Device to Root out Evi, que estava situada a la porta de Santa Catalina de Palma, on tornarà un cop acabades les obres de la zona.
-La mostra aplega moltes de les obres de la meva primera època, des del 1965 fins a principis dels setanta. En aquest període jo treballava eland art, grans escultures en espais oberts i ebody art, que sovint és enregistrat i en el qual s'usa el cos de l'artista en una performance. Les peces de land art es mostren a través de fotografies i a més dels vídeos hi haurà també algunes peces més recents, de les dècades dels vuitanta i noranta.
-Treball amb alguna galeria, però és cert que som molt independent i crec que no les necessit. Actualment em dedic a l'art públic, a fer grans projectes per espais com aeroports, comissaries, biblioteques, obres que no es venen a galeries. M'agradaria molt fer una escultura per l'aeroport de Palma, és tan gran!
-Sí, crec que els meus primers treballs eren particularment importants, perquè era el naixement, la invenció d'un art diferent per part d'un petit grup de gent, en el qual jo era present.
-Sí, allò va ser una etapa molt concreta de la meva producció que ara ha desaparegut, però que probablement tornarà.
-He fet moltes exposicions antològiques, des de fa molt temps. La veritat és que ara ja no sent res especial, però al principi sents una estranya emoció quan veus tots els teus treballs reunits, però l'emoció dura poc, t'hi acostumes.
-Jo faig art públic, i l'art públic no és als museus, sinó al carrer. Així i tot, crec que els museus són importants. Hi ha molta més gent que no va als museus que la que hi va. En aquest sentit, l'art públic és una manera d'acostar l'art a aquesta gent que no el va a veure, però que se'l troba al carrer.
-Què és el que l'espectador podrà veure a Sa Nostra?-Es diu de vós que sou molt independent, que treballau pel vostre compte, sense relacionar-vos amb les galeries.-Heu treballat sempre en aquests tipus d'obres?
-Vaig començar pintant, però ràpidament em vaig passar a l'escultura, perquè semblava estar molt més avançada. Estam parlant de 1968 i la pintura no es desenvolupava i l'escultura sí que ho feia, en el que ara anomenam art conceptual.
-He llegit que en sou un dels màxims exponents.
-Tothom pensa de si mateix que és important, i els crítics diuen de cada artista que és el més destacat.
-No obstant això, pensau que heu contribuït a aquest art conceptual?-El que més es coneix de vós a Mallorca són les escultures d'esglèsies capgirades.-Aquesta és la primera antològica de la vostra obra a l'Illa, què pensau cada cop que veis les vostres obres reunides?
-Coneixeu el projecte del Museu del Baluard?
-Crec que és un projecte meravellós i esper algun dia poder fer una gran mostra allà.
-Creis que els museus són els llocs més adequats com a receptacles i aparadors de l'art?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.