Serra obrirà el curs els seus primers tres dies i oferirà sis hores teòriques i una projecció en cada una de les jornades. Així, es farà una primera introducció i després es parlarà sobre la literatura negra i el cinema fet a Europa, amb la projecció de Testigo de Cargo de Billy Wilder.
La frase pertany a l'escriptor Antoni Serra, que avui obrirà el curs sobre cinema negre que ha organitzat el Centre de Cultura de Sa Nostra i que acabarà divendres de la setmana que ve. Com ja va explicar Diari de Balears, en el curs hi intervendran com a professors el propi Serra, Octavi Martí i Romà Gubern.
«El segon i tercer dia em centraré en la literatura i el cinema anglosaxó i nord-americà i es projectaran el film Adiós Muñeca, basat en la novel·la homònima de Raymond Chandler i Perdición, de Billy Wilder, que adapta la novel·la Double Identity de James M. Cain.
L'escriptor mallorquí va assegurar que «estic totalment en contra dels gèneres», però «ens serveixen per fer una delimitació important basant-nos en els criteris inventats pels crítics». Serra va dir que «Chandler no es diferencia en qualitat de Shakespeare o de Joyce, per posar només dos exemples. Hi ha bones i males obres de literatura, del gènere que siguin, i en català s'ha fet bona literatura negra».
En aquest sentit, l'escriptor va explicar que «hi va haver un moment en què es va començar a fer bona novel·la negra en castellà i en català, però no és que hi hagués un boom, és que va ser possible començar a conrar un tipus de novel·la que necessita d'una absoluta llibertat i que fins llavors no existia».
Serra va explicar que «aleshores hi havia una dificultat important que era la creació d'un llenguatge propi, un argot que no existia en la nostra llengua. I per això foren claus la col·lecció La Cua de Palla i després La Negra, però des dels anys noranta es va acabar. I amb això no vull dir que no es faci novel·la negra, però no és de qualitat, està massa marcada per les males influències de la novel·la nord-americana light, és molt fort».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.