La realitzadora alemanya Margarethe Von Trotta, amb una particular visió de l'Holocaust, i la nord-americana Sofia Coppola, amb una cinta sobre la sensació d'estranyesa, han elevat el nivell mitjà de la Mostra de Venècia.
Rosenstrasse, que competeix pel Lleó d'Or, i Lost in Translation, que ho fa a la secció paral·lela i innovadora «Controcorrente», han estat dues pel·lícules molt ben rebudes durant la seva projecció en el festival venecià.
Von Trotta és una cineasta sorgida en els anys 70 amb una trajectòria anterior com actriu que al seu pas a la càmera ha firmat obres com L'honor perdut de Katharina Blum (1975, codirigida amb Volker Schlondorff) i Les germanes alemanyes (1981), que va guanyar el Lleó d'Or a Venècia.
Ara torna a competir en la Mostra italiana amb Rosenstrasse, una emocionant però continguda pel·lícula que recull una visió particular de l'Holocaust jueu, un tema llargament tractat al cine.
L'aportació de Von Trotta és singular, ja que l'eix de la pel·lícula és la investigació d'una dona alemanya de trenta anys, curiosa per conèixer la vertadera història de la seva mare, amargada, hermètica i bolcada en la religió, després de conèixer casualment una altra dona que la va tractar a finals de la Segona Guerra Mundial.
La pel·lícula explica un fet real, el coratge d'un grup de dones àries que el 1943 es van concentrar ininterrompudament durant un període davant l'edifici de Berlín on els seus familiars jueus estaven retinguts per la Gestapo abans de ser traslladats a camps de concentració. Per la seva banda, Sofia Coppola, fa oposicions perquè se la conegui pel seu treball i no pel seu llinatge. Després de la ben valorada Las Vírgenes suicidas (1999), presentà ahir Lost in translation en què el protagonista és un actor que arriba a Tòquio per fer un anunci i coneix la dona d'un fotògraf obsedit per la feina.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.