L'actor espanyol Antonio Banderas s'ha tornat a posar el vestit de mariachi per rodar de nou a les ordres de Robert Rodríguez una cinta d'aventures que recupera l'heroi mexicà ideat pel cineasta de Texas i que, en aquest cas, comparteix protagonisme amb Johnny Deep.
Un petit incident tingué lloc ahir al Festival quan els porters d'una de les sales impediren l'entrada a la projecció del seu propi film a la realitzadora iranaiana Hana Makhmalbaf, com a menor d'edat. Els porters, que ignoraven la seva identitat, li impediren el pas i la situació es resolgué amb la intervenció dels organitzadors de la Mostra.
Onze Upon a Time in Mexico, presentada ahir fora de concurs en el seixantè Festival de Venècia, és la tercera part d'una saga que va començar amb El mariachi (1992), una obra de pressupost reduït amb la qual Rodríguez es va donar a conèixer. Entremig, Desperado (1995) va permetre conèixer noves peripècies del músic pistoler que es veu forçat a la violència per les circumstàncies. En aquesta ocasió, Rodríguez n'ha volgut allargar la saga i s'ha envoltat d'amics amb aquesta cinta rodada a Guanajuato (Mèxic).
La mexicana Salma Hayek «ressuscita» gràcies als records demariachi -Banderas- i en el repartiment hi figuren noves incorporacions com l'esmentat Johnny Depp, o Willem Dafoe i Mickey Rourke, amb el debut com a actor del cantant Enrique Iglesias en un petit paper de músic armat també amb pistoles.
Lluny de la frescor i la desimboltura del debutant que el 1992 va cridar l'atenció amb una cinta d'acció de pressupost escàs, ara Rodríguez té més mitjans i per això els efectes són més espectaculars, encara que no serveixin per millorar l'opinió sobre el resultat final de la pel·lícula.
Rodríguez, de 35 anys, reconegué que s'ha estimat més un to extrem i excessiu per poder rodar una pel·lícula violenta, de manera que no es pogués prendre gaire seriosament ni, per tant, tingués problemes amb la censura.
L'actor Johnny Depp, en el paper d'un agent secret corrupte, va admetre que es va divertir molt en el rodatge i que, si bé el personatge ja quedava definit en el guió, s'esforçà perquè fos fins i tot més negatiu.
Però enguany no tan sols els directors i els actors són els protagonistes de la Mostra. Hi ha un personatge curiós, amb qui sopà Oliver Stone i a qui Glen Close va fer una serenata i que és imprescindible per al productor Joel Silver. És Franceso Gero, el capità d'un vaixell taxi i que durant els darrers 40 anys ha estat més a prop que ningú altre de les grans estrelles.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.