Daniel Monzón es troba, en aquests moments, elaborant el guió. «Es tractarà d'una idea pròpia, no d'una adaptació». Per donar-li un toc més internacional, comptarà amb l'ajuda d'un guionista dels Estats Units, encara per confirmar, que «convertirà la història en una mica més creïble».
La seva intenció consisteix a apropar-se amb aquesta nova proposta a directors com «Brian de Palma o Hitchock» o a pel·lícules com Seven o Doce monos. «La història neix amb ambició internacional, volem que la pel·lícula es projecti per tot el món». Comptar amb una figura com Benicio del Toro serà clau. «El repartiment es completarà amb actors de Gran Bretanya, Estats Units o Alemanya, entre altres».
La pel·lícula serà «un thriller ambiciós amb repartiment internacional». Es tractarà d'una coproducció entre Filmax i Estudis Picasso, creadors, aquests darrers, de títols com Al otro lado de la cama o Torremolinos 73. «També cercarem que participin al muntatge productores estrangeres, principalment d'Estats Units». En total, es preveu que tingui un pressupost proper «als sis milions d'euros», mil milions de les antigues pessetes. El gener el guió ja estarà acabat i, el setembre, es començarà a gravar la història.
«L'acció succeirà, íntegrament, a Mallorca». Fins al moment, el director només havia gravat un parell d'escenes d'El robo más grande jamás contado a l'Illa, concretament a l'aeroport de Son Sant Joan. «La pel·lícula serà fosca, claustrofòbica, sufocant i cercarà mantenir en suspens els espectadors». Es rodarà en anglès, un idioma que Elena Anaya no desconeix perquè acaba de rodar a Hollywood la superproducció Van Helsing a les ordres de Stephen Sommers, realitzador de films com La mòmia, entre altres.
«Mallorca és un espai excel·lent per gravar un thriller amb un toc de ciència ficció». L'Illa combina «espais saturats de llums de neó idíl·lics per gravar persecucions» amb altres de «calmats replens de grans viles i amb molta història com el barri gòtic». Mallorca es convertirà «en una de les protagonistes de la història». «És perfecta per fer cine de gènere». «Conec a la perfecció els seus paisatges». El següent pas: «Localitzar els escenaris de la història».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.