El català, rei a la Torre de Babel d'Artà

Estudiants d'arreu del món inicien avui el II Campus Universitari de la Llengua

TW
0


Si aquests dies passejau per la zona d'Artà i us trobau un curiós grup format per persones de Txèquia, Rússia, França, Alemanya, EUA, Romania, el País Basc, Galícia, Hongria, Granada, Polònia o Eslovàquia que us parlen en català, no us sorprengueu. Simplement haureu trobat els integrants del II Campus Universitari de la Llengua Catalana, que des d'ahir i fins al proper 18 d'agost perfeccionaran els seus coneixements de la nostra llengua a Mallorca i a Andorra.

En aquesta primera trobada els estudiants, tots universitaris, varen trencar el gel amb els organitzadors i iniciaren la seva coneixença, vital per al bon funcionament del campus. I es varen viure les primeres escenes divertides en el moment en què Arnau va entregar-los les carpetes amb diferents materials. «Ja em disculpareu, però hi ha noms que són molt complicats per a mi». I va ser veritat, especialment en el cas dels llinatges russos. Alguns dels joves no varen haver d'esperar ni dues hores per poder gaudir de la immersió en algunes de les menges més nostrades: les ensaïmades i el suc de taronja varen ser els productes oficials de la primera recepció a la qual varen assistir els joves estudiants. Ara comença per a molts d'ells una aventura apassionant per la nostra llengua i cultura.

Els integrants d'aquest singular grup varen iniciar les seves jornades a Mallorca a la seu palmesana de l'Institut Ramon Llull (organitzador del campus), on varen ser rebuts pel director general de Política Lingüística del Govern balear, Miquel Melià, i per la codirectora de l'entitat, Pilar Arnau.

Els estudiants tenen coneixements de llengua en diferents nivells, però tots són capaços de parlar i entendre el català, que serà la llengua vehicular que empraran en les seves estades al campus. «Si no fos així el campus no seria tan productiu», assenyala Miquel Font, un dels coorganitzadors de l'estada a Artà.

El programa és molt ambiciós i inclou cada matí dues hores i mitja de classe de català i després una sessió cultural d'una hora que sempre està lligada a alguna de les activitats de l'horabaixa. Aquí es mescla l'esplai amb les excursions programades a Bellpuig, ses Païsses i en nombroses cales, com també vols amb ultralleuger, dos dies de ruta ciclista, un cap de setmana a Albarca i una anada a Cabrera, la participació als moros i cristians i a més les festes d'Artà. «És un programa que gairebé no deixa temps per al descans», va explicar Font.

El director general, Miquel Melià, els va donar la benvinguda i va explicar que «des de la Direcció General i des del Govern donarem tot el nostre suport perquè aquesta activitat doni els seus fruits i la vostra estada entre nosaltres sigui molt agradable».

Per la seva banda, Arnau els va explicar què era l'Institut Ramon Llull i la seva funció en la promoció i la difusió de la llengua catalana a l'estranger.