El nou model incorpora més de 1.500 peces noves, però el disseny conserva el caràcter i la solidesa que han fet guanyar nous clients a Ford en la seva competitiva lluita amb altres marques. Els canvis que afecten aquest turisme se centren en uns acabats millorats i en una evident diferenciació entre els models que integren la gamma com una evolució visual.
Les modificacions que ha rebut el disseny exterior del Mondeo són en aspectes de detall. Les noves peces cromades proporcionen al Mondeo alts nivells de refinament. El model conserva les formes de la seva graella davantera, però ara incorpora una graella a la qual s'ha afegit un marc cromat. El para-xocs del nou Mondeo s'ha perfilat: les seves característiques són ara les pròpies d'un model més esportiu, amb una barra cromada que accentua la seva baixa secció.
La nova part davantera del Mondeo es caracteritza pels seus llums antiboira de formes trapezoïdals -molt diferents de les arrodonides del seu antecessor. El Mondeo també incorpora altres característiques de disseny exterior. Els responsables han creat uns retrovisors més grossos per al nou model. Aquests miralls tenen una configuració convexa devora el retrovisor del conductor per augmentar l'angle de visió. A més, són més llargs, tenen unes formes més aerodinàmiques i incorporen llums exteriors de cortesia que il·luminen el sòl a la zona de la porta.
Aquests llums fan part del sistema de seguretat del Mondeo i s'activen a través del tancament centralitzat del cotxe per control remot. Els llums posteriors gaudeixen ara d'un nou aspecte metàl·lic que hi dóna un toc de distinció.
Els nous motors de benzina d'injecció directa Duratec SCi d'1.8 litres milloren l'economia de consum i tenen un nivell més baix d'emissions contaminants. Aquest motor possibilita estalvis de combustible que oscil·len entre el 6 i el 8% en condicions normals de conducció. Així mateix, el propulsor proporciona més potència i un apreciable refinament acústic. El Duratec SCi empra menys benzina, sobretot quan el conductor utilitza marxes curtes i també quan el cotxe va poc carregat. Això fa que aquesta mecànica sigui ideal per estalviar combustible durant el dia a dia, és a dir, per a la conducció diària.
De manera semblant als motors dièsel Common Rail, aquest motor d'injecció directa empeny la benzina directament cap a la cambra de combustió, i no a través del conducte d'admissió de la culata. Amb la finalitat de millorar l'economia de consum, el Mondeo equipat amb el Duratec SCi també hi va amb el nou canvi de sis velocitats MMT6. L'objectiu és aconseguir uns nivells de consum, en litres als 100 quilòmetres, de 9'9 en cicle urbà, de 5'7 en extraurbà i de 7'2 en combinat, que són uns nivells molt baixos tenint en compte la potència del motor.
Les prestacions del Mondeo SCi d'injecció directa són una acceleració de 0 a 100 km/h en 10'5 segons i una velocitat màxima de 207 km/h.
Dins la impressionant llista de millores disponibles per al nou Mondeo, les novetats interiors són particularment nombroses, ja que s'hi inclouen nous seients climatitzats amb sistema de ventilació; un sistema de navegació amb DVD que incorpora una pantalla tàctil d'alta resolució; i un equip d'entreteniment per als ocupants dels seients posteriors.
Aquest darrer Mondeo és el primer model Ford que ofereix com a opció el nou sistema d'àudio Sony amb carregador frontal de 6 CD. La consola central és també el lloc on hi ha els controls de ventilació, tant del conductor com del passatger -els comandaments són clarament diferenciats per evitar confusions.
El sistema d'aire condicionat és de sèrie en totes les versions del Mondeo, i la nova gamma es perfecciona amb canvis tècnics que milloren el rendiment del vehicle. Els detalls metàl·lics i refinats exemplifiquen la precisió dels acabats i la funcionalitat del nou disseny interior. Els petits detalls, com el rellotge del Mondeo, tampoc no han escapat a la voluntat de l'equip de dissenyadors de millorar el cotxe.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.