ANTONI PLANAS.Palma.
Un total de 35.000 persones han visitat l'exposició De Montparnasse a la idea pura que, formada per obres de la Col·lecció Serra, s'ha exposat des de l'11 d'abril passat a la sala Kubo Kutxa Espacio del Arte del Kursaal de Sant Sebastià. La mostra, que recorre l'art del segle XX a través de diferents suports artístics com la pintura, l'obra sobre paper, la ceràmica i l'escultura, es va clausurar diumenge passat.
Arcaya, que es va mostrar «molt satisfeta per haver organitzat aquesta exposició al nostre centre», va ressaltar així mateix la gran participació popular que ha tingut De Montparnasse a la idea pura. Viatge per les avantguardes del segle XX a la Col·lecció Serra. Així, va assegurar que han tingut una gran acceptació les visites guiades i els nombrosos tallers organitzats entorn d'aquesta mostra.
Victoria Arcaya, directora del Kutxa Espacio del Arte, va qualificar els 35.000 visitants de l'exposició d'«un gran resultat» i destacà a més la qualitat de la mostra i les bones crítiques que ha rebut per part de tots els mitjans de comunicació bascos.
La directora de l'espai va subratllar també el fet que «molts grups d'estudiants de la facultat d'Història de l'Art de la Universitat del País Basc han visitat i treballat sobre aquesta exposició». En aquest sentit, Arcaya explicà que «això ens satisfà especialment perquè la concebíem com una mostra didàctica, que explicava la història de l'art del segle XX, i aquesta ha estat la millor demostració que s'ha complert el nostre objectiu».
Victoria Arcaya va comentar a més la iniciativa de sortejar viatges a Mallorca entre els assistents, que ha fet que el públic s'involucràs encara més en l'exposició. Per la seva part, la comissària de la mostra, Lola Durán, va valorar també molt positivament l'estada de l'exposició al Kursaal i els resultats de públic obtinguts. «L'exposició proposava un recorregut complet per l'art del segle XX posant especial èmfasi en dos artistes: Miró i Picasso». Durán va assegurar que les obres tornaran ara a Mallorca. Ha estat aquesta, doncs, l'única ocasió de veure-les juntes.
Al Kursaal donostiarra es van exposar unes 140 peces d'un centenar d'artistes, en un recorregut que va des de les avantguardes de principis del segle XX fins als moviments artístics de finals de segle. En els 1.000 metres quadrats de la sala, el visitant ha pogut contemplar ceràmiques de Picasso; diverses peces de Joan Miró; un nu femení del surrealista René Magritte; un mòbil d'Alexander Calder; dibuixos de Toulouse-Lautrec, Giacometti o Modigliani. També hi havia escultures d'Oteiza, Chillida, Canogar o Aizkorbe.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.