El GOB celebra el trentè aniversari amb la seva participació al Festival

L'organització hi col·labora amb els voluntaris i diverses paradetes

TW
0

ANTONI TROBAT.Palma.
El festival musical alternatiu Isladencanta ve marcat, en l'edició que començà ahir, per un esdeveniment molt especial per al moviment ecologista illenc: el trentè aniversari del GOB. L'organització degana de la defensa del medi ambient a les Illes Balears aprofita la celebració del popular festival per mostrar, en paraules del seu portaveu Miquel Àngel March, «la connexió i la simpatia mútua que sempre hi ha hagut entre l'ecologisme i el món de l'art i la cultura de les Balears i de la resta del món».

Vincles molt estrets que es remunten, en el camp musical, a la col·laboració de Maria del Mar Bonet o de Joan Bibiloni en les campanyes de preservació de Cabrera o la Trapa durant els anys 70 i 80. D'aquesta manera, actuacions com la de l'exlíder de Mano Negra, Manu Chao, a la plaça de Toros de Palma el setembre del 2001 o les que ofereixen aquests dies al poliesportiu de Sant Ferran Iggy Pop, Primal Scream o Ojos de Brujo no fan més que perpetuar la mateixa dinàmica.

La participació de l'entitat ecologista a Isladencanta és fruit d'una entesa amb la promotora musical MAC, per aconseguir un festival marcadament reivindicatiu en allò social i ambiental. En aquesta direcció, Jaume Perelló i Caterina Piris, responsables de la participació del GOB en l'esdeveniment, apuntaren que «hem volgut mostrar que en el món dels moviments socials no tot són lluites dures i males notícies, i que és possible afrontar els reptes que se'ns presenten des d'una actitud festiva».

D'aquesta manera, Piris i Perelló explicaren que «s'han habilitat uns envelats gegants al recinte del concert. A banda d'informació sobre la trajectòria i les campanyes actuals del GOB, hi ha dos espais diferenciats: un de dedicat a una fireta d'entitats que vol reflectir la pluralitat de la societat civil mallorquina; i un altre on la gent gaudirà dels serveis propis d'un festival de les característiques d'Isladencanta, però des d'una òptica sostenible».

El paper dels voluntaris del GOB és cabdal a l'hora de coordinar tot l'espai solidari d'Isladencanta. Agus Schiavi, una dels cinquanta membres de l'entitat destacats al poliesportiu de Sant Ferran, explicà que «és molt interesant que l'allau de joves que passarà per aquí aquests dies s'assabenti de les 'mogudes' que es registren a la nostra societat». De fet, un ampli ventall de col·lectius ciutadans tenen cabuda en la fireta d'entitats. Des de l'economia solidària de REAS o la defensa del multiculturalisme de l'Associació d'Immigrants Senegalesos, fins al comerç just de S'Altra Senalla o la lluita a favor dels pobles oprimits que duen a terme els Amics del Poble Saharià.

Així mateix, aquells que tenguin gana o set durant els concerts poden assaborir coca de trempó i cocarrois fets a la finca d'agricultura biològica de Sa Teulera, o de sucs de fruites i begudes diverses de les Illes Balears.