Mònica Fuster exposa a un bosc de Girona i a un museu segovià

TW
0

Un bosc a Girona i una superfície de 1.000 metres quadrats a Segòvia són llocs on l'obra interdisciplinar de Mònica Fuster (Palma, 1967) s'exposarà aquest estiu. Sad Trees és fruit d'una col·laboració entre la Nau Côclea de Camallera i el Museu de los Àngeles d'Art Contemporani de Turégano.

Fins dia 29 de juny, el projecte es mostra a Girona i del 12 de juliol al 14 de setembre, a Segòvia. Escultures de vidre vermell -fetes a l'Escola de Vidre de La Granja de San Ildefonso-, un vídeo i una instal·lació sonora de sensors integren Sad Trees que, com és habitual en Fuster, ha tingut la col·laboració de Pedro Tous, en aquest cas per a una composició sonora sobre vidres trencats.

«Sempre m'ha interessat potenciar un enfocament d'àmbit interdisciplinar a través del qual poder reflectir inquietuds teòriques que, alhora, són un flux i un reflux de la pròpia obra, i on l'interès processual i d'experimentació són rellevants», explicà Fuster.

L'artista exposà algunes constants de la seva obra i de les seves instal·lacions: «l'organicitat, tot el que impliqui una participació del públic, una mirada més poètica, metafísica o espiritual, arribar a l'ànima», com passa en Sad Tress.

En escultura es decanta per materials «tous, dúctils: sabó, plàstic, cel·lofana; o eteris com l'aire, la llum, el so, elements molt incorporis i volàtils que em serveixen per parlar d'espiritualitat». Respecte dels seus vídeos, «tenen un ritme lent i una mica malenconiós».

Per tot això, explica que aquest projecte que ara exposarà, Sad Trees, i que inclou vídeo, escultura, instal·lació i so, és pensat i creat amb «la intenció que l'espectador hi realitzi un recorregut interioritzant les seves sensacions».