David Mataró continua la trilogia dels estats amb el nou curt «Líquid»

La productora El Deseo estudia el guió del seu primer llargmetratge

TW
0

IOLANDA PERICÀS.Palma.
El cineasta català establert a Palma, David Mataró, director del curtmetratge Gas, torna a reemprendre el tema de les relacions de parella «sempre en clau de comèdia» al seu nou projecte, Líquid. Amb aquest segon film i un més que probable tercer, Sòlid, el director i gionista vol completar una trilogia sobre els «estats de la matèria» passant pels diferents estats de la parella.

I mentre Mataró treballa en aquest curt la productora d'Almodóvar, El Deseo, estudia la possibilitat de tirar endavant amb el guió del seu primer llarmetratge. Mataró explica que «s'ha de tenir paciència, i els productors no et diuen que sí a la primera de canvi. El que és un bon senyal és el fet que encara no hi hagui una resposta, perquè tarden molt poc en dir-te que no».

El llarg, que estarà protagonitzat per Santi Celaya que treballà a les ordres de Mataró a Gas, comptarà entre d'altres amb la participació de l'actor Jordi Rebellón, conegut per la seva participació en una sèrie de televisió. Mataró explica que ja s'ha posat en contacte amb el director de fotografia Carlos Suárez, «germà del director Gonzalo Suárez» perquè treballi també en el film. Així mateix, Mataró posa de manifest que «existeix la possibilitat que Fernando Trueba aparegui a la pel·lícula, tot interpretant-se a si mateix».

Si Gas basava el seu argument en la primera cita d'una parella i els malentesos que sorgeixen arrel de les mentides per impressionar els altres, Líquid parteix d'un plantejament diferent. «Es tracta d'una parella ja casada, consolidada, i l'acció tindrà lloc íntegrament a l'interior d'una casa». El que sí tenen en comú els dos curtmetratges és el fet de tractar «la incomunicació que es produeix entre els dos membres de la parella».

Pepa Charro, component de les Diabéticas Aceleradas i Salvador Oliva han estat els actors escollits per protagonitzar aquesta història d'anades i vingudes que es començarà a rodar, «previsiblement aquest mes d'agost amb el mateix equip tècnic amb què vàrem rodar Gas fa tres anys».