Spencer Tunick despulla els barcelonins

Més de 4.500 voluntaris participaren a la sessió de fotografies del nord-americà a la ciutat comtal

El fotògraf ordenà a la perfecció tots els seus voluntaris.

TW
0

El fotògraf nord-americà Spencer Tunick va aconseguir ahir a Barcelona realitzar la foto amb més cossos nus de totes les que ha fet al llarg de la seva carrera i de la seva sèrie de masses sense roba. Malgrat el fet que s'havien inscrit inicialment a través d'Internet més de 12.000 persones, finalment van ser més de 4.500 models els que van acudir de matinada a la cita, superant la xifra aconseguida a la foto que va realitzar a Melbourne (Austràlia).

Els participants, que van passar més d'una hora nus al carrer, eren majoritàriament joves, grups d'amics i parelles, de totes les edats, races i condicions físiques. Entre els models hi havia també menors -que van acreditar autorització dels seus pares-, alguns nadons, persones en cadira de rodes i fins i tot lesionats, que varen posar amb cames o braços enguixats.

Des de les quatre de la matinada, milers de persones van anar desfilant per la plaça d'Espanya de Barcelona per participar a la performance del polèmic fotògraf, que ha estat arrestat i empresonat diverses vegades a la seva ciutat, Nova York, per aquestes fotografies. A Barcelona, Tunick va fer un total de tres fotos a l'Avinguda Maria Cristina, amb el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) i les Torres Venecianes de fons.

Tunick va fer la primera foto sobre les sis i mitja de la matinada des de les torres Venecianes, i s'agafà com a fons de la instantània el palau en què s'allotja el MNAC. L'artista, que donava instruccions a la massa pujat a una grua mòbil, va situar els participants estesos amb els seus cossos completament en terra i mirant cap al cel.

Per a la segona foto -que va realitzar devers les set i deu-, Tunick es va desplaçar fins a l'altre extrem de l'avinguda Maria Cristina, i va obtenir com a fons les torres Venecianes i la plaça d'Espanya. En aquesta ocasió, va sol·licitar als models que posassin de genolls, en posició fetal i amb els caps abaixats, convertint la llarga avinguda en una autèntica «catifa humana», composta per milers de cossos nus.

El fotògraf va fer una última foto de parelles abraçades en finalitzar l'esdeveniment a l'interior del palau de la Metal·lúrgia de la Fira de Barcelona, lloc que es va habilitar com a vestidor per als participants a l'acte. L'esdeveniment es va desenvolupar en un gran to festiu i amb molt humor per part dels participants, que van fer diverses ones humanes, van trencar el silenci fent crits, fent mamballetes, ballant o banyant-se, una vegada fetes totes les fotos, a les fonts.

Alguns dels participants a l'acte, en el qual es va percebre tot el temps una major presència d'homes, van manifestar que la possibilitat de gaudir d'un moment de «llibertat» en un entorn urbà, en el qual es poguessin despullar en massa, els havia motivat a apuntar-se a l'acció del fotògraf nord-americà.