«Com a peça és magnífica». La directora del ,Teresa Pérez-Jofre, es congratulava ahir per la incorporació de l'obra d'Oteiza al fons del museu. «És una estructura que juga a l'espai amb formes geomètriques, molt dinàmica, rica i molt representativa de l'artista», valorà Pérez-Jofre, que afirmà que «el Baluard està d'enhorabona per comptar amb una obra d'aquestes característiques. El centre incorpora als espais exteriors dedicats a l'escultura una peça i un artista d'importància capital per a l'art espanyol i internacional, seguint el desig expressat pel propi creador al president del consorci, Pere A. Serra».
Amb aquestes apreciacions, la directora del museu afirmà que «l'interès de l'escultura és indiscutible» i encaixa molt bé amb el projecte del centre. «Durant els pròxims dies, la direcció decidirà la ubicació definitiva de la peça», però ja que un dels objectius del museu és dinamitzar urbanísticament tota la contrada, «possiblement l'escultura s'ubicarà en una de les zones exteriors de la part alta de la murada».
Poc abans de la seva mort el passat 10 d'abril, Jorge Oteiza va voler obsequiar amb una de les seves escultures el Museu del Baluard com a prova del seu suport personal al projecte. El centre només ha hagut de costejar el procés de fundició, que s'ha duit a terme a l'empresa basca Alfa Arte.
L'escultura realitzada en acer cortén reprodueix, formalment, un joc de circumferències, semicercles i rectes que es tallen de forma secant en un nou intent de l'artista d'investigar l'espai i el joc de forces i dinàmica que es produeixen al seu voltant. El resultat és una obra que reparteix els seus 4.500 quilos de pes en un volum de 458 centímetres de llargària per 240 d'ample i 504 centímetres d'alt.
Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma
Si especialment significatiu és el fet que «Oteiza donàs suport al nostre projecte donant aquesta escultura», explicà Pérez-Jofre, la recent mort de l'artista basc atorga un valor «sentimental» afegit a l'escultura, «una de les poques que s'han realitzat en aquestes mides». En aquest sentit, la directora recordà el procés de producció de Jorge Oteiza: «Treballava la idea sobre una maqueta a escala per definir el volum» i, encara que existeixen nombrosos projectes, «molt pocs s'han reproduït a escala».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.