TW
0

La Xarxa d'Organitzacions Feministes contra la Violència de Gènere presentarà una demanda contra l'editorial El Cobre, de la qual és copropietària la directora general de l'Institut de la Dona, Miriam Tey, la dimissió «immediata» de la qual tornaren a demanar ahir després de saber que ha editat un llibre «que promou la violació».

Una de les portaveus de la Xarxa, Àngeles Àlvarez, declarà que la seva organització convocarà mobilitzacions fins que Tey abandoni el seu càrrec i, si en el termini de 48 hores no s'ha retirat el llibre titulat Todas putas, també emprendrà accions penals. La demanda que la Xarxa està preparant contra El Cobre Ediciones s'estén a Hernán Mingoya, autor de l'obra que «justifica i promou la violació, fins i tot quan les víctimes són menors».

D'altra banda, un grup de treballadores de l'Institut de la Dona convocà ahir de manera espontània una reunió per tractar d'aquest assumpte i redactaren un comunicat en el qual es desvinculen de les declaracions efectuades dissabte per Tey.

El ministre de Treball i Afers Socials, Eduardo Zaplana, defensà ahir a Cartagena la trajectòria «inequívoca» de Tey a favor dels drets de la dona. Zaplana reiterà que Tey «s'ha compromès de manera inequívoca amb els drets de la dona i és de les poques persones que s'ha compromès públicament amb aquests drets».

Així mateix, el ministre assegurà que s'han tret en aquesta mateixa empresa editorial molts d'altres títols i «fins i tot col·leccions en defensa de la dona», i afegí que «una editorial no té necessitat d'assumir els continguts de tots i cada un dels llibres que publica». Zaplana reiterà que l'obra de Mingoya «s'edità abans que Tey assumís la seva responsabilitat» a l'Institut «i ara que s'ha posat de manifest l'existència del llibre l'ha retirat de la circulació».

Per la seva banda, la ministra d'Educació i Cultura, Pilar del Castillo, afirmà que «no s'ha de confondre segons què» amb la feina de Tey al capdavant de l'Institut de la Dona. Tot i que reconegué no haver llegit el llibre, mostrà la seva posició «absolutament contrària» a la reflexió que conté, i tot i entendre que correspon a l'àmbit de la creació, «en el qual cadascú pot escriure el que vulgui», considerà que hi ha qüestions sobre les quals no s'ha de frivolitzar.