Els editors balears seran presents a la Fira de Guadalajara del 2004

No volen quedar exclosos del convit d'honor a la cultura catalana

TW
0

Els editors de les Illes Balears seran presents a la Fira de Guadalajara del 2004. El seu president, Joan Cerdà, explicà que «per a nosaltres és vital poder ser presents a la fira del 2004, quan la cultura catalana en serà la convidada d'honor».

Ja fa tres setmanes que el Gremi d'Editors està estudiant les possibilitats reals de ser a la fira, tot d'una que s'anuncià que se subscriuria l'acord de col·laboració entre l'Institut Ramon Llull i la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara. Cerdà explicà que aquesta notícia és vista «amb una mica d'expectació i amb molt bons ulls» pels editors de les Illes Balears, que esperen «tenir una implicació directa en la programació d'actes que es realitzain a Guadalajara».

En aquest sentit, els editors ja han començat a fer càlculs de costs per poder ser a Mèxic. «No ens hem d'enganar. La Fira de Guadalajara, ben igual que la de Frankfurt, és un aparador internacional on allò que es fa és comprar i vendre drets d'autor i cercar possibilitats de negoci. Això és el que més ens interessa, perquè hi ha una part molt important, que és el vessant cultural, però després hi ha la part de negoci, que a tots ens importa molt i de la qual crec que no ens hem d'amagar».

Amb la firma del conveni dilluns entre l'Institut Ramon Llull i la Fira de Guadalajara, la presència de les lletres catalanes a Mèxic és una realitat. L'objectiu és que la cultura catalana es projecti per tota l'Amèrica Llatina des de la fira, la segona més important del món i un dels principals esdeveniments culturals del continent.

La programació que es dugui a terme a la fira serà preparada per l'Institut Ramon Llull, però segons explicaren fonts de l'Institut mateix, «serà en estreta col·laboració amb els editors de Catalunya i de les Illes Balears». Per això mateix, allò que pretén el Gremi d'Editors és «ser present de manera efectiva en aquesta programació i també a la fira». Aquesta programació s'anirà concretant al llarg dels pròxims mesos, i és per aquest motiu que els editors han començat a treballar de valent per «poder-hi fer les nostres propostes i que siguin escoltades: no ens hi podem adormir, en aquesta tasca».