TW
0


Prop d'una vintena d'alumnes de dansa esperava amb paciència l'inici de la primera de les classes magistrals que ahir impartí al Conservatori de Palma la ballarina nord-americana Stephanie Saland. La ballarina, convidada a Palma per Maria Antònia Mas, directora del Ballet Jove Mallorca, va oferir també aquest cap de setmana un curs intensiu a l'escola Sant Jaume.

Saland considera que a l'hora de fer una classe el més cabdal és que els alumnes «treballin per ells, no per tenir-me contenta. Han de ser conscients que és pel seu bé i que, si aprofiten totes les ensenyances que rebin, podran anar a qualsevol lloc». En aquest sentit, la ballarina i professora del City of Angels Ballet pensa que és important que els alumnes «sàpiguen com i per què fan un excercici, i això val per a qualsevol altra activitat de la vida».

Abans de començar la classe, Saland explicà que «al ballet allò important és el moviment del cos, i aquest ha de ser deliberat, específic i acurat». Per la ballarina, és fonamental la relació del cos amb la música. «S'ha de respectar la música, però també s'ha de saber diferenciar entre el cos i el pensament».

Pel que fa a les recents manifestacions del món de la cultura en contra la guerra, Salland opina que «tots els membres del món de les arts ens hem d'unir i ens hem d'afegir a les veus de protesta perquè soni més forta la nostra queixa contra una guerra fictícia i un president fictici». Salland explicà que «abans de venir em vaig plantejar no viatjar, però em vaig decidir a fer-ho perquè no tots els nord-americans som com Bush».

Entre els seus projectes relacionats amb l'Illa figura l'organització d'un curset «que abraci diferents disciplines, com ara la dansa contemporània, el ballet, el ioga o la nutrició, entre d'altres matèries, obert a professors i a alumnes de diferents procedències».

La classe començà amb diferents excercicis relacionats amb la respiració i l'alineació del cos, amb els quals Salland explicava als assitents quines eren les positures més adequades i com s'havien de dur a terme els moviments per afavorir-les. Posteriorment la ballarina inicià els excercicis pròpiament de ballet, que els alumnes anaven realitzant seguint les seves indicacions.