TW
0

Actors i actrius van celebrar ahir el Dia Mundial del Teatre amb un nou «no» a la guerra a l'Iraq, desig que van tornar a reiterar ahir dematí durant una concentració davant de la Secretaria d'Estat de Cultura. A la madrilenya plaça del Rey, davant de l'edifici que allotja l'esmentada Secretaria d'Estat, més d'un centenar d'actors i actrius, al costat d'altres professionals de l'escena, van desplegar una gran pancarta amb un rotund «No a la guerra», i van demanar la dimissió del Govern per la seva actitud en el conflicte.

Aquesta concentració, convocada per la Plataforma Cultura contra la Guerra i la Unió d'Actors, va ser la resposta de la professió a la decisió de Cultura de no celebrar l'acte institucional amb el qual tradicionalment es commemora el Dia Mundial del Teatre. A Barcelona també es congregaren nombrosos actors al Teatre Romea de Barcelona i les seves reivindicacions anaren en el mateix sentit, un contundent «No a la guerra».

Entre els actes organitzats a la ciutat comtal destacà un dominó humà, a la plaça Margalida Xirgu, que representà l'explosió d'un tomahawk, seguida de la caiguda de la gran espiral que formaven els voluntaris de l'Institut del Teatre. A Toledo, el premi Nacional de Teatre Miguel Narros llegí ahir un manifest a favor de la pau i en contra de la guerra, en un acte en el qual va estar acompanyat per diferents representants del món teatral.

D'altra banda, i seguint la tradició es procedí a col·locar la bufanda a l'escultura de Valle Inclán, del passeig de Recoletos de Madrid. Fins aquí es desplaçaren diferents personalitats, com la secretària de Cultura i Educació del PSOE, Carmen Chacón, qui col·locà un ram de flors als peus de l'obra.