«És important sensibilitzar els estudiants i interprets sobre la
importància de la història de la música, ja que coneixent els
manuscrits autògrafs i cartes originals dels grans compositors, la
interpretació de les seves obres s'enriqueixen». Amb aquesta
filosofia, la doctora en musicologia Bozena Adamczyk impartí
-divendres i dissabte-, el curs Fonts documentals de l'obra de
Chopin. Manuscrits autògrafs. Primeres edicions al Conservatori
Superior de Música de les Illes Balears.
Bozena Adamczyk és la conservadora adjunta i responsable
científica del museu Chopin de Valldemossa i destacà que «les
cartes que escriví Chopin són una font molt important per conèixer
la seva obra i la seva persona». La doctora polonesa féu referència
expressa a una carta escrita el 28 de desembre de l'any 1838 en què
explica les seves impressions de Valldemossa durant el temps que
estigué vivint allà i que després de viatjar de museu en museu per
tot el món tornà al museu de Valldemossa l'any 1969.
Adamczyk emfatitzà la importància d'aquest espai, ja que
juntament amb l'existent a Varsòvia (Polònia), són els dos únics
museus del món dedicats a la figura de Frederic Chopin. El centre
mallorquí conserva quatre manuscrits originals del genial
compositor polonès: Nocturn, op.62, número 2, tres estudis per a la
Méthode des Méthodes, Nocturn pòstum i Fuga. Els tres últims són
únics, mentre que deNocturn existeixen dos originals, ja que segons
explicà la musicòloga, «Chopin modificava molt els seus manustrits
i fins i tot els duplicava per entregar-los a distints editors».
L'any 1990 Adamczyk i Hanna Wrobrewska, musicòloga del museu Chopin
de Varsòvia, organitzaren a la capital polonesa l'exposició El
viatge romàntic de Frederic Chopin i George Sand a Mallorca, i la
responsable científica del museu de Valldemossa opinà que seria
«una gran idea» muntar una mostra similar a Mallorca.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.