TW
0

«És important sensibilitzar els estudiants i interprets sobre la importància de la història de la música, ja que coneixent els manuscrits autògrafs i cartes originals dels grans compositors, la interpretació de les seves obres s'enriqueixen». Amb aquesta filosofia, la doctora en musicologia Bozena Adamczyk impartí -divendres i dissabte-, el curs Fonts documentals de l'obra de Chopin. Manuscrits autògrafs. Primeres edicions al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears.

Bozena Adamczyk és la conservadora adjunta i responsable científica del museu Chopin de Valldemossa i destacà que «les cartes que escriví Chopin són una font molt important per conèixer la seva obra i la seva persona». La doctora polonesa féu referència expressa a una carta escrita el 28 de desembre de l'any 1838 en què explica les seves impressions de Valldemossa durant el temps que estigué vivint allà i que després de viatjar de museu en museu per tot el món tornà al museu de Valldemossa l'any 1969.

Adamczyk emfatitzà la importància d'aquest espai, ja que juntament amb l'existent a Varsòvia (Polònia), són els dos únics museus del món dedicats a la figura de Frederic Chopin. El centre mallorquí conserva quatre manuscrits originals del genial compositor polonès: Nocturn, op.62, número 2, tres estudis per a la Méthode des Méthodes, Nocturn pòstum i Fuga. Els tres últims són únics, mentre que deNocturn existeixen dos originals, ja que segons explicà la musicòloga, «Chopin modificava molt els seus manustrits i fins i tot els duplicava per entregar-los a distints editors». L'any 1990 Adamczyk i Hanna Wrobrewska, musicòloga del museu Chopin de Varsòvia, organitzaren a la capital polonesa l'exposició El viatge romàntic de Frederic Chopin i George Sand a Mallorca, i la responsable científica del museu de Valldemossa opinà que seria «una gran idea» muntar una mostra similar a Mallorca.