Mateu Riera, l'arqueòleg que encapçalarà l'equip científic que desenvoluparà el projecte, conjuntament amb l'arqueòlega municipal, Magdalena Riera, explicà que, inicialment, els treballs es concentraran a la zona del pla de ses Figueres. En aquest indret, corresponent a la zona portuària, els treballs de prospecció han identificat el principal assentament del monestir, en què es diferencien una zona de necròpoli (enterraments a foses, inhumacions, coberts amb làpida), una zona de saladures (amb 14 dipòsits localitzats) i un lloc d'habitació, com pareixen testimoniar les nombroses restes de ceràmica trobades a la superfície.
L'objectiu que persegueix el projecte és recuperar per a la societat un dels jaciments arqueològics més importants de les Balears, el suposat nucli principal del monestir que va existir a Cabrera en època bizantina (segles del V al VII dC). Està previst que les excavacions comencin el mes d'abril.
Així mateix, els experts justifiquen la intervenció en la promoció de la salvaguarda del monument (que està patint un fort deteriorament a causa de l'acció de la mar i dels visitants), i suposaria dotar el parc natural de Cabrera de la seva primera zona arqueològica musealitzada, la qual cosa en milloraria l'oferta cultural.
Encara que el projecte contempla l'excavació, consolidació, musealització i la posterior tasca de difusió del treball, la partida amb què el Ministeri de Medi Ambient subvenciona la investigació només servirà, a hores d'ara, per realitzar la primera part de l'estudi, que centra la seva actuació al pla de ses Figueres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.