L'Escripnauta repta els estudiants en la redacció multimèdia en català

Els alumnes de Secundària de Balears podran usar text, imatge i so

TW
0


El Departament de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de les Illes Balears, l'Àrea Jove de la Banca March i la Direcció General de Política Lingüística han convocat un concurs de redacció multimèdia adreçat als alumnes de secundària de les Illes Balears. La iniciativa, que du per títol L'Escripnauta, intenta fusionar el coneixement i ús literari del català amb aplicació pràctica de les noves tecnologies, com són la xarxa d'Internet i les eines d'edició multimèdia.

Aquesta és la idea bàsica que han emprat els organitzadors per crear el primer certamen de redacció que no tindrà com a suport bàsic el paper i que a més inclourà la possibilitat de fer servir altres vies de comunicació alienes a les lletres, com poden ser les imatges i la música. El format informàtic que emprarà aquesta iniciativa serà el Flash, un llenguatge de programació molt avançat que compta entre les seves virtuts la versatilitat de les seves aplicacions i l'aparent senzillesa en el seu ús.

Segons les bases del concurs, la presentació no podrà superar els deu minuts, estarà redactada en català i podrà tenir caràcter assatgístic, narratiu, descriptiu o líric i ser escrita tant en vers com en prosa. Els membres del jurat seran persones relacionades amb l'educació, la literatura i també amb les entitats organitzadores. El termini per a la publicació de les obres acabarà el proper 15 d'abril.

El conseller d'Educació i Cultura, Damià Pons, el director general de Política Lingüística, Joan Melià, el catedràtic de la UIB Llorenç Valverde i Jaume Borràs, representant de la Banca March, varen prendre part ahir en una roda informativa en la qual fou presentada la iniciativa. Els membres de l'equip de la UIB que han elaborat el projecte varen dur a terme una demostració pràctica del funcionament del programa. Els impulsors d'aquest projecte multimèdia agraïren la col·laboració rebuda a tots els nivells.