«La Suite 347» mostra al Solleric la imagineria del Picasso més madur

La sèrie de 347 estampes del fons de Bancaja s'inaugura dimarts

TW
0

P.G.Palma.
La imagineria del Picasso més ancià, aquella que inclou les temàtiques més representatives a la producció de l'artista malagueny, arriba a la planta noble del Casal Solleric de Palma amb La Suite 347, la sèrie de 347 estampes que el pintor va realitzar en plena maduresa creativa, l'any 1968.

L'exposició, que s'inaugurarà el propoer dimarts, dia 11, i que romandrà al centre fins al pròxim 6 d'abril, està comissariada per Kosme de Baraño, director de l'IVAM, i mostra per primera vegada a Palma la sèrie completa que pertany al fons de la col·lecció de l'entitat Bancaja. El conjunt, un dels més importants de Picasso, està integrat per 347 aiguaforts i aiguatintes realitzats pel pintor i ceramista a la regió francesa de Mouguins, al període del 16 de març al 5 d'octubre del 1968.

A més de testimoniar el domini i la destresa de l'artista amb les diverses tècniques de gravat i d'estampació, la sèrie és representativa dels nombrosos temes que el pintor va tractar al llarg de la seva trajectòria. Tot i això, dos temes predominen al conjunt. D'una banda L'escultor i la seva mode, amb un total de 106 estampes; i d'altra banda el tema del minotaure, que es troba àmpliament representat a la sèrie de 126 estampes que es presenten sota el lema Mitologies i circs.

A La Suite 347 també es troben altres temes importants per a Picasso, com al·lusions als grans mestres de la història de la pintura (Rembrandt, Rafael), així com gravats referits al seu públic amb una destacada càrrega d'erotisme. Precisament, la sensualitat d'algunes de les peces va ocasionar l'exposició marginal d'algunes d'aquestes estampes al moment de la seva presentació el 1968.