Una exposició a la Banca March recorda la història del single a Mallorca

TW
0

NICO BRUTTI. Palma.
Al vestíbul del saló d'actes de la Banca March ja giren els discs. Una exposició d'allò més representatiu en format single del pop mallorquí es va inaugurar ahir. Peter Terrassa, organitzador d'aquest bell passeig discogràfic pels darrers quaranta anys d'història musical local, ens submergeix en aquest món de vinil per mostrar no tan sols allò més conegut del pop illenc, sinó també rareses com una postal sonora -que data del 1958-, amb cançons populars de la sala Jack el Negro, passant per discs i per temes de grups mítics, com els Z 66, que feren de teloners de Jimmy Hendrix; o Els Javaloyas, que arribaren a vendre a Mallorca més que The Beatles, fins a arribar als dos darrers treballs d'edició de la seva discogràfica, fa només tres mesos, els discs de les bandes punkies Net Weight i Bad Taste, ara exhaurits.

Segons Terrassa, «hem hagut de seleccionar el material; imaginau-vos que només dels Javaloyas hi havia 52 singles' Però ho equilibram amb un altre material, com el single dels Bravos, el grup més internacional d'Espanya, amb el seu Black is Black enfilat fins al segon lloc de les llistes angleses del 1969». La visita és obligada no tan sols per als nostàlgics, sinó per a qualsevol persona que vulgui conèixer la història musical de les darreres dècades.