Cosme Aguiló aplega 35 articles de toponímia en un nou llibre
Es tracta de treballs publicats entre 1981 i 1999
Santanyí12/01/03 0:00
El santanyiner Cosme Aguiló ha tret al carrer el seu sisè llibre, un recull de 35 articles escrits i publicat en diverses revistes entre 1981 i 1999, i que ha titulat Toponímia i etimologia. L'autor, nascut el 1950, ha ampliat i actualitzat els escrits esmentats i n'ha introduït un d'inèdit, Embarcacions medievals i modernes a la toponímia costanera de les Balears, en el qual aprofundeix en l'ús de mots com «balandra», «bergantí», «corbeta», «galera», «galiota», «gànguil», «llaüt», «pastera», «sagetia», «tarida» o «xalana», entre altres tipologies de barques.
També a Illes Balears
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- La ‘germana’ sahrauí de Galmés
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.