TW
0

JOSEP PONS FRAGA. Maó.
Joan Riudavets Moll complí ahir 113 anys amb la senzillesa i la cordialitat que el caracteritzen. El centenari menorquí, un dels 42 supercentenaris del món, l'avi d'Europa i una de les deu persones de més edat del planeta, es reuní al migdia en un dinar amb els seus familiars directes, que volgueren compartir amb ell l'alegria d'un nou aniversari.

Tots felicitaren «l'avi Joan» i li desitjaren salut perquè continuï complint anys. Però la jornada havia de dur més d'una sorpresa per a Joan Riudavets, ja que a mitjan horabaixa acudiren al seu domicili per tal de felicitar-lo la presidenta del Consell de Menorca, Joana Barceló, i el batle del Migjorn Gran, Pere Riudavets, nebot nét del centenari. Riudavets fou obsequiat amb un gran ram de flors i una màquina d'afaitar nova, perquè la que usava fins ara s'havia rompuda.

Poc després de la primera visita féu acte de presència la Capella Davídica de Ciutadella, que, sota la direcció de Biel Barceló i amb la participació del baríton menorquí Joan Pons, interpretà algunes cançons menorquines i de felicitació en honor del centenari.

La casa dels Riudavets es convertí en una festa improvisada a la qual s'afegiren després altres visites i homenatges, com la de la Coral del Migjorn i la banda del Migjorn Gran, que també volgueren felicitar-lo.

Però la d'ahir, que havia de ser una celebració íntima i familiar, no fou l'única que es dugué a terme amb motiu del 113è aniversari de Riudavets, ja que divendres passat el centenari fou homenatjat al Centre de Persones Grans del Migjorn, en un acte que comptà amb la presència d'autoritats illenques, com la presidenta Joana Barceló o la consellera de Benestar Social del Govern, Fernanda Caro. En el transcurs de la festa es presentà la biografia de Riudavets escrita per Pere Barceló, Tot un home, semblança de l'avi d'Europa.