El Govern presenta el logotip del XX aniversari de l'Estatut d'Autonomia

La imatge de Pau Talens promocionarà tots els actes commemoratius

TW
0

La imatge del logotip que il·lustrarà els actes de commemoratius del XX aniversari de l'Estatut d'Autonomia fou presentada ahir pel conseller de Presidència, Antoni Garcías, que, acompanyat per Pau Talens, l'artífex del disseny guanyador del concurs d'idees promogut per l'Institut d'Innovació, afirmà que aquestes dues dècades «han estat les de més esplendor per la democràcia espanyola i per la societat de les nostres Illes». Amb motiu d'aquesta efemèride, que s'acompleix l'1 de març de 2003, l'Executiu balear ha elaborat un programa amb diverses activitats, que aniran acompanyades d'una campanya de difusió il·lustrada pel logotip dissenyat per Talens.

Segons explicà el director general de l'IDI, Pere Trias, el treball de la dissenyadora mallorquina va ser seleccionat entre les 37 propostes que optaren al concurs per un jurat que estava presidit pel secretari general tècnic de la Conselleria, Fernando Pozuelo, que, a més de decantar-se pel projecte guanyador, atorgà dues mencions especials els treballs de Joan Roig i Jordi Cerdà. Talens, que ha estat premiada amb 2.500 euros, explicà satisfeta que s'havia basat en les quatre barres vermelles de la bandera de la Comunitat per crear un vint de caràcters romans «als quals he imprès molt de moviment per conciliar amb el caràcter festiu la celebració».

Graduada a l'Escola Elisava de Disseny Gràfic de Barcelona, Talens Aguiló comentà que per ella tenia un especial significat haver treballat en aquest logotip després d'haver estat present en les manifestacions de reivindicació de l'Estatut. Per la seva banda, el director de l'Institut d'Estudis Autonòmics, Lluís Segura, va fer referència a les altres iniciatives que tant el seu departament com la Conselleria d'Educació i Cultura han preparat per celebrar, a partir del mes de desembre, els vint anys de vigència de l'Estatut.

Entre els actes prevists per difondre el període històric que comprèn aquestes dues dècades, destaquen una exposició commemorativa a la Llonja, que reunirà fotografies, documents, informacions i altres materials relacionats amb aquest període històric; la creació de diversos materials educatius i l'edició d'un llibre col·lectiu de reflexió sobre aquest període. Per últim, el conseller de Presidència féu «un balanç positiu» d'aquest període, en què pensa que s'ha produït un «augment important de l'autogovern». De fet, Garcías afirmà que «aquests 20 anys» han estat d'una gran «esplendor per a la societat espanyola i de les nostres Illes», malgrat que lamentà el renaixement, als últims tems, «dels valors centralistes per part del Partit Popular».