«Los lunes al sol» de Fernando León de Aranoa competirà pels Oscar

El film optarà a la categoria de millor pel·lícula de parla no anglesa

TW
0

Los lunes al sol, de Fernando León de Aranoa serà, per decisió de l'Acadèmia de Cinema espanyola, la pel·lícula de l'Estat que competirà a Hollywood per ser una de les cinc candidates a l'Oscar com a millor pel·lícula en llengua no anglesa. El film competia amb dos títols més de directors ja premiats amb un Oscar, Pedro Almodóvar i el seu Hable con ella i José Luis Garci amb Historia de un beso.

La pel·lícula de Fernando León de Aranoa va aconseguir la Conxa d'Or en la darrera edició del Festival de Cinema de Sant Sebastià, en el qual va ser aclamada per la crítica i pel públic, un públic que després ha respost en taquilla: Querejeta va informar que de moment ja són 870.000, les entrades de cinema comprades per veure aquesta producció, de la qual s'han distribuït només 83 còpies.

A més, Los lunes al sol té, per anar a Hollywood, un avantatge: Javier Bardem com a primer actor, el primer i únic espanyol que ha estat candidat a l'Oscar per la millor interpretació masculina protagonista, l'any passat amb Antes de que anochezca. El film té també el concurs de Luis Tosar, José Àngel Ejido i Nieve de Medina.

L'actor no pogué anar ahir a la conferència de premsa oferta pel director i productor arran de la nominació, ja que és precisament a Los Angeles per a la presentació de Pasos de baile, el seu treball anterior, dirigit per John Malkovich.

Tanmateix, Fernando León va parlar per telèfon amb Javier Bardem i en nom seu i en el propi va manifestar el seu agraïment «als companys de l'Acadèmia», un fet que, al marge del que succeeixi en el futur, «ja té molt de valor».