Una espectacular concentració de trasatlàntics de luxe, de
proporcions històriques, omplia ahir el port de Palma de caràcter i
prestigi marítim. No debades varen coincidir vaixells de tres de
les escasses companyies amb més d'un segle d'història: Cunard,
P&O i Hapag Lloyd. En total, sis emblemàtics «paquebots» que
portaven prop de 6.000 passatgers en trànsit, i 227.290 tones de
registre brut, entre els quals van destacar els gegantins
«superliners» de la britànica Penisular & Oriental, Aurora (1995) i
Oriana (2000).
Aquests dos vaixells, la decoració dels quals s'inspira en
l'època daurada de les comunicacions marítimes transoceàniques,
realitzen cada any la volta al món amb escales en més de vint
ports. Així, al contrari que la majoria de trasatlàntics de nova
construcció, han estat dissenyats per a llargues travessies. La
curiosa coincidència d'ambdós colossos a pocs metres de distància
va congregar un nombrós públic al dic de l'oest durant tota la
jornada.
Al temps, als molls de Ponent van amarrar el també anglès
Caronia, un dels últims grans clàssics en servei des del 1973, al
costat dels alemanys Albatros, tot un veterà de l'Atlàntic Nord de
1957, ara en servei turístic per a Phoenix i el nou Europa, d'Hapag
Lloyd, un navili d'alt nivell per a 400 passatgers allotjats en
suites amb terrassa. A Peraires, atracà el Seadream I, comparable a
un gran iot.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.