Edmon Colomer assumeix el repte de potenciar els solistes de la Simfònica

El nou titular dirigeix demà la formació balear en el primer concert de la temporada

TW
0

«Amb el ferm compromís d'aconseguir donar a la pròxima temporada un fil conductor clar», allunyat de la improvisació amb què s'ha hagut de treballar aquest any, el director titular de l'Orquestra Simfònica de Balears «Ciutat de Palma», Edmon Colomer, i el gerent de la Fundació Pública de les Balears per la Música, Abili Fort, presentaren ahir el primer concert de la Temporada 2002-2003, que el nou director dirigirà demà, a les 21.00 hores, a l'Auditòrium de Palma. Satisfet de trobar-se «en aquesta ciutat magnífica, que m'ha acollit de manera impecable», Colomer explicà que assumir el càrrec de director de la Simfònica de Balears «és una responsabilitat enorme» perquè «pens que el treball del director ha de contribuir i demostrar tot el potencial de l'orquestra i també el de la societat balear».

Qualificat com un dels professionals més eclèctics a Europa, Colomer, que no volgué valorar la situació de la Simfònica a la seva arribada "«a mi no em correspon parlar del passat, a mi em correspon parlar del present i el futur»", assenyalà que el seu repte és «aconseguir una orquestra de qualitat, dotada de personalitat, i convertir-la en un referent al panorama musical europeu, fruit del suport de la seva ciutat». Malgrat la dificultat, «un projecte no es fa en un dia», el fundador i director artístic de la Jove Orquestra Nacional d'Espanya deixà clar que aconseguir-ho «és possible amb un programa imaginatiu» i amb el treball constant. Constant i també necessari per treure endavant una programació «ambiciosa», com va qualificar Colomer la temporada prevista, que també s'ha plantejat com un dels principals objectius «fer una valoració dels intèrprets de la Simfònica com a solistes».

La primera prova d'aquesta filosofia es podrà veure demà a l'Auditòrium, ja que el programa d'obres seleccionades inclou el Don Quixot de Richard Strauss, «una peça que mostra tota l'exhuberància del romanticisme, que exigeix molt a l'Orquestra i, especialment, a la viola i al violí». El recital, amb la intervenció estel·lar del violinista parisenc Xavier Phillips, completa el seu repertori amb Pulcinella, la suite neoclàssica d'Igor Stravinski, i la Vall de Muza del mestre Antoni Torrandell. Edmon Colomer haurà d'alternar aquest any el seu treball amb l'OSB amb la titularitat de l'Orquestra Simfònica del Vallès i de l'Orchestre de Picardie. El director volgué matisar que, d'una banda, aquesta és la darrera temporada que ostenta la titularitat de la formació francesa, i, d'altra banda, quant a la titularitat compartida de la Simfònica de Balears i la del Vallès, apuntà que ambdues «es complementen bé» i es mostrà convençut de poder «cuidar-les i mimar-les com mereixen».

No debades, el director titular de l'OSB destacà que no va tenir dubtes a l'hora de prendre la decisió d'acceptar el càrrec de la Simfònica i afirmà que la proposta «per mi és un honor», que arribà quan em trobava en plena revisió de la meva vida professional. De la seva banda, Abili Fort destacà que la Simfònica ha incrementat el nombre de concerts per aquest any i destacà que s'està treballant amb l'objecte de concretar col·laboracions amb les principals cites musicals illenques. De fet, el 30 d'agost, l'OSB tancarà el Festival de Pollença.