El contracte fixa el cost, els terminis d'execució del projecte i la donació

Barceló tancarà la primera fase de la intervenció el juny del 2003

TW
0

En el transcurs de l'acte de signatura del contracte entre la Fundació Art a la Seu i Miquel Barceló, en referència a la intervenció d'aquest a la catedral, es féu públic el contingut d'aquest document. En el text s'especifica que l'artista cobrarà 3'5 milions d'euros (prop de 600 milions de pessetes) i que la primera fase del projecte ha d'estar acabada el juny del 2003. Les dues parts reunides en el moment de signar el contracte manifesten la intenció de la Fundació d'encarregar a l'artista felanitxer un mural de ceràmica, cinc vitralls i diverses peces de mobiliari que passaran a formar part de la capella de sant Pere de la Seu. El contingut del contracte fa referència a les característiques dels diferents elements que formaran part de la intervenció, així com als terminis d'execució del projecte, el mode i els terminis de pagament, i la donació que del seu treball farà l'artista.

El projecte de Barceló consta de dues fases. La primera està dedicada a l'elaboració del mural ceràmic «amb la representació de Jesucrist al centre repartint els pans i els peixos a l'Església i a la Humanitat», el sagrari integrat en la ceràmica, un altar de pedra, un ambó, un canelobre de tres braços, una seu presidèncial i setze cadires o bancs adosats a les parets laterals. Pel que fa a la segona fase, aquesta consta de la realització de cinc vitralls pel als finestrals de la capella, tres al fons i dos a la paret lateral dreta.

El document especifica que la primera fase del projecte ha d'estar completada el juny del 2003, podent-se allargar el termini fins al desembre del mateix any. En cas de no poder-se lliurar a temps, excloent les causes de força major, el contracte quedarà automàticament rescindit. Pel que fa a les peces de mobiliari, aquestes, «per la dificultat de la seva elaboració», han de ser lliurades a la Seu abans del 31 de desembre del 2004. El contracte també estipula que per a l'execució del projecte «Miquel Barceló percebrà la quantitat de 2'5 milions d'euros», en el mode de pagament que el document estableix.

Pel que fa a la segona part del projecte, i sempre segons el contracte, la Fundació comunicarà a l'artista «quan compti amb els recursos suficients per atendre el pagament de l'obra». A partir d'aquest moment la data de lliurament no serà fixada per abans d'un any. Per a l'execució d'aquesta fase, Miquel Barceló rebrà un milió d'euros. Una de les clàusules del document fa referència a la donació que Barceló farà a la Seu de part de la seva obra, explicant que «Miquel Barceló vol deixar constància que, encara que l'altar, ambó, canelobre, seu i les setze cadires o bancs formen part del projecte, han de ser considerats com un regal a la catedral», ja que l'artista n'assumirà els costos.

Un altre dels elements que s'esmenten al contracte és el que fa referència als drets d'autor, especificant que la propietat intel·lectual de l'obra i els drets morals corresponen a Barceló i aquest es pot negar a donar la seva conformitat per a qualsevol reproducció. Un altre dels documents que es presentà ahir fou la memòria i un informe sobre el projecte que detallà com es gestà la intervenció de Barceló, i com es va crear, el passat 1 de juliol, la Fundació Art a la Seu, que gestiona i finança el projecte i que està integrada per les conselleries d'Educació i Turisme, la UIB, Fundatur i el Bisbat de Mallorca. Aquest documents també fan referència als elements que actualment formen part de la capella de sant Pere. La majoria de les peces es reubicaran a la mateixa catedral, llevat del retaule de sant Pere, que es durà a Sant Magí.