Els reis s'acomiadaren de la societat mallorquina amb el tradicional sopar

TW
0

Ahir a la nit el saló Gòtic del palau de l'Almudaina acollí el tradicional sopar amb el qual els reis Joan Carles i Sofia s'acomiaden de les seves vacances estivals a la nostra illa. Acompanyats pel prícep Felip; els ducs de Lugo, la infanta Elena i Jaime de Marichalar, i els ducs de Palma, la infanta Cristina i Iñaki Urdangarín, els reis reberen els convidats en el besamà que tingué lloc a les 21.30 hores, mitja hora abans que s'iniciàs el sopar.

Entre els assistents a la cita es pogueren veure les primeres autoritats civils i militars de l'Illa, que s'assegueren en taules de sis comensals, parades amb estovalles blaves i canelobres. Tots els homes anaven amb vestits obscurs, exceptuant els militars, que portaven el seu uniforme; i les dones, la majoria, portaven vestits llargs de gala.

Poc després de les 22.00 hores es començà a servir el sopar, que, com en anteriors ocasions, fou elaborat pels alumnes de l'escola d'hostaleria de la UIB. De primer plat els convidats pogueren degustar una amanida de cap-roig amarat amb una capolada de trempó. De segon se serví daurada al forn amb patates de sa Pobla. Per acabar el sopar, els convidats assaboriren una amanida de fruites d'estiu acompanyada de gelat.

Els vins que se serviren per acompanyar el menú foren Son Bordils 2000, pel que fa al blanc; Imperial 1994, pel que fa al negre, i un cava Jaume de Codorniu Reserva Especial. Amb aquesta trobada els reis s'acomiadaren definitivament de l'estiu mallorquí per tornar a les seves activitats.