La colcada de la Beata omple Valldemossa

Nadine Bestard Cuche i la seva cort d'angelets feren un emocionat recorregut

TW
0

Milers de persones es van reunir ahir horabaixa a Valldemossa per presenciar la cavalcada de la carrossa de la Beata, que va presidir l'al·lota Nadine Bestard Cuche, acompanyada de la seva cort d'angelets. Entrada la nit, poc abans de donar el sus, a la plaça de na Búger esperava l'espectacular carrossa, una galera victòria, adornada per Joan Mateu Ripoll. Una vegada instal·lats tots els petits i la Beateta, va obrir el festeig colcat en una somereta el padrí abanderat, Jaume Mas Estaràs Batlet, qui va destacar que «enguany m'acomiad com a padrí, després de ser-ho durant 35 anys, i cediré el càrrec al meu fill gran».

Els sons dels xeremiers de sa Garriga i la llum de les bengales precediren un gran nombre de carretons profusament engalanats amb moltes palmes portades per nins vestits de pagesos acompanyats pels seus familiars. La carrossa estirada per sis mules, conduïda per Toni Mas i Jaume Salvà, va realitzar dues parades. La primera, al carrer Filonas, on el batle, Joan Muntaner, va lliurar una placa a l'avi de major edat, Guillem Cabot Benis, i la segona al carrer Rei Sancho, per lliurar-li'n una altra a l'àvia de major edat, Catalina Bordoy.

Arribada a la plaça Ramon Llull, la comitiva va parar davant el cadafal on eren les autoritats. Com a convidades hi van assistir la diputada Rosa Estaràs i la delegada del Govern, Catalina Cirer, a qui va acompanyar el batle, Joan Muntaner, i altres membres del consistori.