L'OAM assegura que l'asteroide NT7 no col·lidirà amb la Terra

L'Astronòmic creu que la possibilitat de xoc és d'una entre 110.000

TW
0

L'Observatori Astronòmic de Costitx (OAM) rebutja la possibilitat que l'any 2019 l'asteroide NT17 pugui impactar amb la Terra provocant una gran catàstrofe de nivell continental. Aquesta setmana la cadena de televisió britànica BBC féu pública una informació en què es parlava d'aquest objecte espaial, arribant a afirmar que «és la major amenaça de la història».

Ahir el director de l'OAM, Salvador Sánchez, explicà que les probabilitats que l'òrbita de l'asteroide el condueixi directament cap a la Terra «són molt baixes» i que, en cas que sigui així, «la Nasa disposa de tecnologia per aconseguir desviar-lo de la seva òrbita ja que es tracta d'un cos relativament petit». Segons Sánchez, «l'alarma creada no està justificada. Amb les darreres observacions realitzades, d'aquest darrer dijous, la probabilitat d'impacte és d'una entre 110.000».

L'asteroide fou descobert per l'observatori Linear dels EUA a Nou Mèxic el dia nou de juliol. Les segones observacions, explicà Sánchez, les realitzà el dia catorze Jaume Nomen, de l'OAM, i fou precisament la matemàtica Maria Eugènia Sansaturio, també de l'OAM, qui va prevenir de la conveniència de realitzar un seguiment precís i continu de l'objecte i d'analitzar la seva òrbita exacta.

Precisament quan la matemàtica anuncià la necessitat de fer aquest seguiment per un possible risc, la BBC es féu ressò de la notícia, aixecant l'alarma. «Han estat menys de tres setmanes d'observacions i la seva òrbita no està prou ben definida com per predir on serà d'aquí 17 anys. El més segur és que l'asteroide passi a prop de la Terra, però a una distància similar a la de la Lluna», digué Sánchez. Aquestes afirmacions foren confirmades ahir per científics de la Nasa.