TW
0

El pintor Pascual de Cabo (Alacant, 1952) resideix a Mallorca des de l'any 1972. A Ciutat dirigeix la seva pròpia escola de pintura i també disposa d'una galeria d'art. Ara, la diputació provincial d'Alacant reconeix la seva vàlua. S'adreçaren a ell i del 3 de setembre al 28 d'octubre el Museu de Belles Arts Gravina (Mubag) acollirà una antològica del seu treball. En total es mostraran al públic devers 150 obres corresponents a una sèrie de retrats, dibuixos, paisatges, una sèrie de tauromàquia i una altra d'abstracció.

La seva trajectòria ja ha estat plasmada en paper. En aquest sentit, l'escriptor Llorenç Capellà publicà a la dècada del 90 un llibre sobre la vida del pintor, que es considera més mallorquí que alacantí. De Cabo s'ha mogut per diferents tendències. El seu estil ha tingut etapes realistes, surrealistes, impressionistes, abstractes... Però dins el panorama actual se'l reconeix més per la pintura del paisatge mallorquí per excel·lència.

Des de ben jove es va sentir atret pels pinzells. De la paraula 'autodidacta', no en vol saber res: «No hi crec. Si no hi hagués tants autodidactes hi hauria més bones exposicions». La seva formació es va consolidar a l'Escola d'Art i Oficis d'Alacant. Així mateix, no oblida un altre curs amb el professor José Sotero. En una ràpida anàlisi al panorama de l'art illenc, de Cabo veu pitjor el tema dels galeristes que allò relacionat amb l'artista, «que sempre té justificació, però el galerista no». De referents, nomenà a Luis Maraver i Ramon Canet, «els més autèntics quant a figuració i abstracció», i també destacà Miquel Barceló.

En un altre ordre, de la polèmica amb les ceràmiques Lladró afirma que «fou una patinada incomprensible per part del senyor Lluís Socias (exresponsable del Solleric). Això de Lladró és horrorós. I don suport al moviment de protesta que sorgí. Em sembla que Socias hauria d'haver estat fora molt temps abans. I ell hauria de saber perquè ho dic». Respecte el projecte del Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma,de Cabo considera que «és una meravella. Mallorca, amb els diners que té i tot el que volem presumir, ha de tenir aquest museu. L'idea és molt interessant, i la ubicació, genial».