Els patis de Ciutat mostren els seus secrets

L'Ajuntament de Palma organitza itineraris culturals diaris amb motiu de la festivitat del Corpus

TW
0

Novament l'Ajuntament de Palma obre durant el Corpus els patis antics de Ciutat, amb la col·laboració dels seus propietaris. La visita guiada resulta una trobada entre l'arquitectura i les llegendes d'aquests vells casals. Començant per la del comte Mal, a qui va pertànyer can Formiguera. El comte, cruel i de mal caràcter, conta la llegenda que no tenia cor, que estava enamorat d'una jove que es va fer monja i que per poder veure-la va començar la construcció d'una torre des de la qual veure el convent de Santa Clara.

Més endavant, i de la mà de Margalida Castells, trobam la Posada de la Cartoixa. El seu propietari va voler atorgar al comte de Barcelona el mateix honor que es donava als reis, que allà on dormien es col·locaven cadenes a la porta perquè se sabés que hi havia pernoctat un monarca.

Molt a prop es troba l'hostal Isabel II, a la façana del qual hi ha una altra joia: un rellotge solar i un àngel amb una frase que diu «L'última hora per a molts», i 28 cares. L'altre rellotge que es troba en el recorregut conté un missatge inquietant: «Totes les hores fereixen, però l'última mata». També trobam ca la Gran Cristiana, que rep aquest nom en honor de la seva propietària, Catalina Zaforteza i de Togores. Cort va adquirir l'edifici el 1968 per convertir-lo en el Museu de Mallorca.