El fundador de la Simfònica de Mallorca serà homenatjat a Palma

La nova Orquestra Gent Gran oferirà un emotiu concert

TW
0

Eak-Taé Ahn, fundador de l'Orquestra Simfònica de Mallorca (la primera que tingué l'Illa), serà el protagonista de l'homenatge que se li retrà dimarts que ve, dia 28, a les 19.30 hores a l'església parroquial de Gènova. L'acte compta amb el suport del Consell de Mallorca i de l'ambaixada de la república de Corea a l'Estat. Un concert a càrrec de l'Orquestra Gent Gran de Mallorca i un còctel de degustació formaran part d'un sentit reconeixement a l'admirat compositor, finat a la dècada dels 60. Segons va informar Diego Moreno, exalumne d'Eak-Taé Ahn i actual membre de l'Orquestra Gent Gran, aquest «tenia dues personalitats. Als assaigs era un monstre. I a fora dels assaigs, era una persona tremendament sociable».

D'altra banda, a pocs dies de començar el mundial de futbol, l'himne de Corea sonarà a l'Illa. Una coincidència, si més no, curiosa. Ahir va tenir lloc l'assaig general de l'Orquestra Gent Gran (en es Fortí), que per dimarts que ve preveu el següent programa: Suite mallorquina (de Sa Nostra Terra, basada en temes autòctons); Segundo tiempo del concierto de Aranjuez, peça interpretada pel guitarrista Josep Sbert; l'estrena mundial de Lliris blancs; l'himne de Corea, amb l'orquestra i el cor de Bunyola; i La Balanguera, amb un ritme d'allò més dinàmic.

El compositor Eak-Taé Ahn estrenà la seva gran obra Simfonia Fantasia Corea (que serà rememorada a l'homenatge) el 1946 a Barcelona amb l'orquestra simfònica del Gran Teatre del Liceu. El segon temps d'aquesta peça és una visió del futur de Corea, un gran desig de llibertat i pau per a la seva pàtria i de gloriós ressorgir de tota la humanitat. El grup integrat per Rafel Nadal, Àngel Martínez, Manuel García, Teresa García i Diego Moreno coordina aquest concert-homenatge, que també comptarà amb alguns discursos recordant l'homenatjat.