La ciència experimenta a s'Escorxador

Milers de joves estudiants protagonitzen l'estrena de la I Fira de la Ciència a Balears

TW
0

«Acostar la ciència amb un llenguatge que tots puguem entendre». Aquest objectiu fou ahir acomplert amb un inesperat èxit de participació. L'estrena de la I Fira de la Ciència de les Illes Balears, promoguda pel Govern balear, no va poder ser més positiva. Els joves estudiants foren els protagonistes de la jornada inaugural, i de ben segur que avui i demà també «experimentaran» el mateix paper. La fira té lloc a la plaça de s'Escorxador, de Ciutat, un escenari que ha esdevingut seu d'una cultura d'allò més entretinguda i didàctica.

Es compta amb exposicions de les activitats realitzades pels participants procedents de 18 centres educatius de la comunitat, de la UIB i de diversos centres d'investigació. S'han instal·lat prop de 50 estands, dins un gran envelat, (amb una superfície total d'uns 1.300 metres quadrats) dedicats a activitats relacionades amb la ciència. Conferències i un cicle de cinema científic complementen el programa.

A la inauguració hi assistiren nombroses autoritats, encapçalades pel president del Govern, Francesc Antich; la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar; la presidenta del Consell d'Eivissa, Pilar Costa; el conseller d'Innovació i Energia, Príam Villalonga; i el rector de la Universitat de les Illes Balears, Llorenç Huguet.

Antich expressà la seva satisfacció per «l'èxit de participació» obtingut ja en la primera jornada, i agraí «la tasca de les conselleries d'Educació i d'Innovació, així com les col·laboracions de la UIB, empreses, alumnat i professorat dels 18 centres escolars». El cap de l'Executiu afirmà que «els pobles que tindran futur seran aquells pobles que hauran invertit molt en educació». Per la seva part, Príam Villalonga també destacà el nivell de participació de la gent, sobretot dels escolars, «exhibint molt d'interès i curiositat».

La UIB és una de les institucions més presents quant al nombre d'estands, de diversos vertents. En aquest sentit, qualsevol es pot interessar per l'Observatori Astronòmic de Mallorca, la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, Unitat d'Investigació de l'Hospital Son Dureta, Centre Coster Oceanogràfic de Balears, Centre Tecnològic de la Fusta,... En l'apartat de mitjans de comunicació, el Grup Serra compta amb el seu propi estand. Els centres docents divulguen lliçons amb mostres com Veig, veig (IES Sa Blanca Dona, d'Eivissa), Estudi del sòl (Col·legi Mata de Jonc, de Palma), i Reproducció germinativa i vegetativa de planta autòctona per jardineria, (IES Josep Sureda i Blanes).