El logotip del Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma.

TW
0

«Mediterrani, amable, variable; tant de bo a Barcelona tinguem un projecte de tanta qualitat». Així descrigué el president del jurat, Yves Zimmermann, el logotip que definirà la imatge corporativa del Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma. El guanyador del concurs públic convocat per seleccionar-lo va ser el dissenyador Ignacio Cutillas (Palma, 1966), amb La Recerca, projecte presentat ahir que s'exposa al pati del Casal Solleric juntament amb els dels finalistes. Cutillas explicà que en enfrontar-se al disseny va voler «donar una imatge que abastàs un llistat de valors» i com, en plantejar-se aquests valors, li resultà «difícil» recollir-los en «un símbol concret».

Quins són, en el seu parer, els valors que caracteritzen el nou museu? Cutillas els resumeix com a institució «viva, mediterrània, oberta al món, però també a la societat en què estarà immers, participativa». Aquest fou el motiu pel qual desenvolupà un element gràfic "un punt, una línia i una corba", com a imatge oberta. El seu símbol serà la imatge de marca en la projecció del MAMC, el que «vendrà» «una institució seriosa, sòlida i ben accentuada», va afegir. Van ser aquestes característiques les que van inspirar La Recerca i les que Cutillas proposa «reforçar» amb el seu disseny «obert», concepte que, en aquest cas, també significa «arriscat».

Cutillas diu del seu treball que «varia la seva aparença, però manté l'essència», per la qual cosa creu que resultarà fàcilment «identificable, reconeixible». Pel dissenyador, el fet que els tres signes "punt, recta i corba", puguin adaptar-se en diferents posicions narratives no significarà confusió per al públic. Al contrari, assenyala, és mostra de la seva «vitalitat», del fet que pot «evolucionar».