Toni Segarra, prestigiós creatiu publicitari, encetà ahir la
tercera edició de les Jornades de la Primavera de la Comunicació
Visual 2002, amb la ponència Nada del otro mundo, que oferí a la
sala d'actes de la Conselleria de de Salut i Consum.
La conferència de Segarra tractà sobre el fenomen de la
«creativitat en termes generals, perquè la creativitat és innata en
l'ésser humà, és una mica pretenciós per part dels publicitaris
usar el terme creatiu per definir un càrrec». En paraules de
Segarra la creativitat no és patrimoni d'uns pocs, «nosaltres
simplement l'exercitam, tenim uns hàbits i una tècnica
especialitzats en publicitat massiva en televisió».
La tasca del publicista és, segons Segarra, «un intent de
comunicar i donar a conèixer una marca. Les persones feim el
mateix, la gent es vesteix, es pentina o es posa taló per vendre
una imatge. Quan són les persones qui ho fan està ben vist, a
nosaltres ens tracten de mentiders professionals, quan el que som
realment és venedors. El publicista col·labora en el procés de fer
arribar un producte al públic, és sols un esgraó més de la
cadena».
Per Segarra, responsable de la campanya de BMW que fou
guardonada amb el gran premi de Sant Sebastià l'any passat, «la
nostra és una professió que té l'avantatge de poder crear moltes
coses en molt poc temps. En només un any la nostra agència és capaç
de dur a terme vuitanta campanyes». SCPF, l'agència de Segarra,
treballa amb marques molt conegudes «perquè avui dia es tracta de
vendre marques i no productes concrets, normalment la gent es
decanta per una marca per qüestions afectives».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.