TW
0

Toni Segarra, prestigiós creatiu publicitari, encetà ahir la tercera edició de les Jornades de la Primavera de la Comunicació Visual 2002, amb la ponència Nada del otro mundo, que oferí a la sala d'actes de la Conselleria de de Salut i Consum.

La conferència de Segarra tractà sobre el fenomen de la «creativitat en termes generals, perquè la creativitat és innata en l'ésser humà, és una mica pretenciós per part dels publicitaris usar el terme creatiu per definir un càrrec». En paraules de Segarra la creativitat no és patrimoni d'uns pocs, «nosaltres simplement l'exercitam, tenim uns hàbits i una tècnica especialitzats en publicitat massiva en televisió».

La tasca del publicista és, segons Segarra, «un intent de comunicar i donar a conèixer una marca. Les persones feim el mateix, la gent es vesteix, es pentina o es posa taló per vendre una imatge. Quan són les persones qui ho fan està ben vist, a nosaltres ens tracten de mentiders professionals, quan el que som realment és venedors. El publicista col·labora en el procés de fer arribar un producte al públic, és sols un esgraó més de la cadena».

Per Segarra, responsable de la campanya de BMW que fou guardonada amb el gran premi de Sant Sebastià l'any passat, «la nostra és una professió que té l'avantatge de poder crear moltes coses en molt poc temps. En només un any la nostra agència és capaç de dur a terme vuitanta campanyes». SCPF, l'agència de Segarra, treballa amb marques molt conegudes «perquè avui dia es tracta de vendre marques i no productes concrets, normalment la gent es decanta per una marca per qüestions afectives».