TW
0

El guanyador del Goya per als millors efectes especials per El milagro de P. Tinto, Félix Bergés, i el fotògraf mallorquí Biel Capllonch són alguns dels participants en la Primavera de la Comunicació, que s'inicia divendres amb una conferència a la Conselleria de Salut a les 19.30 hores i que s'allargarà fins el dia 31 de maig. El projecte, que començà l'abril del 2000 amb una conferència del dissenyador valencià Xavier Mariscal, pretén dur a Mallorca «allò millor del món gràfic i de la publicitat que s'està fent a l'Estat», explicà Sampol.

En la Primavera de la Comunicació participaran també, per primera vegada, les escoles de disseny de l'Illa, a més dels experts espanyols convidats i d'algunes empreses que ja no poden estar al marge d'aquestes tendències, perquè «avui dia tots els productes entren pels ulls», tal com va remarcar el vicepresident. Enguany s'ha incrementat el nombre de les activitats, entre les quals hi haurà conferències, exposicions i concursos. El primer d'aquests actes serà la conferència Nada del otro mundo, que es farà divendres i serà a càrrec del publicista Toni Segarra, un dels creatius més reconeguts en el panorama de la publicitat estatal.

Segarra va guanyar el premi per al millor en el Festival de Sant Sebastià del 2001 per la seva campanya a BMV, però un any abans la seva agència ja havia estat considerada la novena millor del món en aquest sector. El pròxim dia 26 Biel Capllonch inaugurarà la seva exposició Imatges per a edició impresa a la Misericòrdia de Palma i el 25 de maig la mostra Moble de Manacor. 15 anys de disseny, entre altres.

Un dels actes que generarà més expectació, segons Sampol, serà la conferència que farà el 29 d'aquest mes el supervisor dels efectes visuals en cinema del grup Telson, Félix Bergés. Aquest creador té a les seves mans dos premis Goya, pels llargmetratges El Milagro de P. Tinto i La Comunidad, i afirma que el treball que més li ha costat han estat els efectes de la darrera pel·lícula d'Alejandro Amenábar, Los otros. Anteriorment s'havia dedicat a la publicitat.