El guanyador del Goya per als millors efectes especials per El
milagro de P. Tinto, Félix Bergés, i el fotògraf mallorquí Biel
Capllonch són alguns dels participants en la Primavera de la
Comunicació, que s'inicia divendres amb una conferència a la
Conselleria de Salut a les 19.30 hores i que s'allargarà fins el
dia 31 de maig. El projecte, que començà l'abril del 2000 amb una
conferència del dissenyador valencià Xavier Mariscal, pretén dur a
Mallorca «allò millor del món gràfic i de la publicitat que s'està
fent a l'Estat», explicà Sampol.
En la Primavera de la Comunicació participaran també, per
primera vegada, les escoles de disseny de l'Illa, a més dels
experts espanyols convidats i d'algunes empreses que ja no poden
estar al marge d'aquestes tendències, perquè «avui dia tots els
productes entren pels ulls», tal com va remarcar el vicepresident.
Enguany s'ha incrementat el nombre de les activitats, entre les
quals hi haurà conferències, exposicions i concursos. El primer
d'aquests actes serà la conferència Nada del otro mundo, que es
farà divendres i serà a càrrec del publicista Toni Segarra, un dels
creatius més reconeguts en el panorama de la publicitat
estatal.
Segarra va guanyar el premi per al millor en el Festival de Sant
Sebastià del 2001 per la seva campanya a BMV, però un any abans la
seva agència ja havia estat considerada la novena millor del món en
aquest sector. El pròxim dia 26 Biel Capllonch inaugurarà la seva
exposició Imatges per a edició impresa a la Misericòrdia de Palma i
el 25 de maig la mostra Moble de Manacor. 15 anys de disseny, entre
altres.
Un dels actes que generarà més expectació, segons Sampol, serà
la conferència que farà el 29 d'aquest mes el supervisor dels
efectes visuals en cinema del grup Telson, Félix Bergés. Aquest
creador té a les seves mans dos premis Goya, pels llargmetratges El
Milagro de P. Tinto i La Comunidad, i afirma que el treball que més
li ha costat han estat els efectes de la darrera pel·lícula
d'Alejandro Amenábar, Los otros. Anteriorment s'havia dedicat a la
publicitat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.